پنج‌شنبه 12 مهر 1403

کشف 584 میلیارد کالای قاچاق در خمینی شهر

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
کشف 584 میلیارد کالای قاچاق در خمینی شهر

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از کشف 584 میلیارد و 650 میلیون ریال انواع کالای قاچاق طی مدت 6 ماهه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مشرق، غلامرضا براتی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان شهید سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان مقاومت به ویژه سردار رشید سپاه شهید عباس نیلفروشان اظهار داشت: عملیات غرور آفرین وعده صادق 2 که بدست نیروهای سلحشور و دلیر سپاه پاسداران انجام یافت و باعث شادمانی و امیدواری در بین ملت بزرگ ایران و ملت های مظلوم فلسطین و لبنان شد را تبریک گفته و نابودی هرچه زودتر جبهه کفر را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

وی با بیان اینکه هفته انتظامی امسال با شعار" پلیس هوشمند، مردم قانومدار" از 13مهر ماه آغاز و تا 19 مهرماه ادامه دارد، افزود: برای اینکه امنیت خوبی بالایی داشته باشیم باید هم پلیس از زیرساخت‌ها و دست‌افزارهای هوشمند برخودار بوده و هم مردم ملزم به رعایت قانون شوند و در واقع با پلیسی که هوشمند است و مردمی که قانومند باشند می‌توان شهری امن، آرام و بدور از تنش و نا امنی داشته باشیم.

فرمانده انتظامی خمینی شهر در ادامه به برخی از اقدامات و دستاوردهای این فرماندهی طی مدت نیمه نخست امسال اشاره و بیان کرد: مبلغ 57 میلیارد ریال اموال مسروقه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان کشف و به مال باختگان مسترد شده است که رشد 39 درصدی توان کشف این مجموعه نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

براتی از انهدام 3 باند سرقت طی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت 32 محکوم غایب و متواری هم طی این مدت دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند که جرم 21 نفر آنان در زمینه سرقت بود.

وی سپس کشف حدود 140 کیلو انواع مواد مخدر، دستگیری 5 قاچاقچی، هزار و 258 خرده فروش و جمع آوری 4 هزار و 627 معتاد و تحویل آنها به کمپ های ترک اعتیاد را از جمله اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان طی مدت 6 ماهه سال جاری عنوان کرد.

براتی از کشف 14 محموله کالای قاچاق به ارزش 584 میلیارد و 650 میلیون ریال خبر داد و گفت: در این مدت 3 نفر به جرم اخلال در نظام اقتصادی و 3 نفر هم به جرم زمین خواری شناسایی و با آنان برخورد صورت گرفته است.

وی با اشاره به تشکیل 600 پرونده در پلیس فتای شهرستان خمینی شهرگفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 50 درصدی داشته و عمده این پرونده نیز کلاهبرداری از خریداران و فروشندگان در سایت دیوار و همچنین ارسال لینک های آلوده به گوشی تلفن همراه شهروندان بود.

سرهنگ براتی خاطرنشان کرد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا 500 سایت مجرمانه شناسایی و با آنها برخورد قانونی صورت گرفته و همچنین حدود 40 میلیارد ریال از وجوه کلاهبرداری شده توسط مجرمان سایبری به مال باختگان بازگردانده شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت: در حوزه پلیس راهور شهرستان توفیقات خوبی را شاهد بودیم که از آنجمله می‌توان به کاهش 28 درصدی مجموع کل تصادفات، کاهش 55 درصدی تصادفات فوتی و کاهش 59 درصدی متوفیان ناشی از حوادث رانندگی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: در این مدت همچنین 361 مورد تماس مردمی با سامانه 197 برقرار شد که از این تعداد تماس 95 مورد تقدیر از عملکرد ماموران پلیس بود و نشان می‌دهد میزان رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس شهرستان 35 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

براتی از انجام 45 هزار و 343 مورد عملیات توسط گشت های پلیس 110 و 2 هزار و 273 عملیات در قالب طرح امنیت محله محور، طرح پیشگامان انتظامی و طرح آرامش در شهر توسط ماموران کلانتری ها و پلیس پیشگیری خبر داد.

وی با بیان اینکه پلیس در کنار مأموریت‌های روزانه و مستمر خود روزانه خدمات زیادی را هم به شهروندان ارائه می‌کند، گفت: صدور 12 هزار و 239 جلد گذرنامه جدید عادی، صدور 584 گذرنامه زیارتی اربعین، صدور 670 گواهینامه یک روزه موتورسیکلت، صدور 7هزار و 455 گواهینامه جدید خودرو و موتورسیکلت، تمدید و صدور المثنی 11 هزار و 118 عدد گواهینامه، تعویض پلاک 7 هزار و 950 خودرو و موتورسیکلت، ترخیص 13 هزار و 32 دستگاه موتورسیکلت و هزار و 808 دستگاه خودرو، صدور 2 هزار و 600 کارت معافیت تحصیلی برای دانشجویان، صدور 450 کارت معافیت کفالت و موارد خاص، صدور 140 کارت معافیت پزشکی تنها بخشی از این خدمات هستند.

براتی از مصالحه 70 درصدی پرونده‌های ارجاعی به کارشناسان مشاوره در واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری ها اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت کارشناسان مشاوره به هزار و 441 نفر مشاوره رایگان داده و کارشناسان انتظامی هم به بیش از 3 هزار و 500 نفر آموزش های پلیسی را ارائه کردند.