یک‌شنبه 8 مهر 1403

کشف 649 موتورسیکلت احتکاری در پایتخت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کشف 649 موتورسیکلت احتکاری در پایتخت

تهران - ایرنا - معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت گفت: 649 دستگاه موتورسیکلت احتکاری ایرانی و خارجی از سه پارکینگ در حوالی میدان گمرک کشف شد.

سرهنگ نادر مرادی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: روز گذشته اخباری در خصوص انبار کردن تعداد زیادی موتورسیکلت در این پارکینگ‌ها دریافت کردیم که این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این موتورسیکلت‌ها از سال 1395 تاکنون در این پارکینگ‌ها نگهداری شده است تا در زمان و فرصت مناسبی با چند برابر قیمت معمولی روانه بازار شود.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی پایتخت با اشاره به اینکه نتیجه تحقیق‌ها به مرجع قضائی منعکس شد، بیان کرد: روز گذشته، هجدهم خرداد ماه تیم‌هایی از ماموران به محل‌های اعلامی اعزام و پس از بازرسی از هر پارکینگ‌ها در مجموع 649 دستگاه انواع موتورسیکلت کشف و ضبط کردند.

سرهنگ مرادی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی موتورسیکلت‌ها را 30 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل تحویل داده شد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی تهران بیان کرد: پلیس همواره حامی منافع مردم بوده و با کسانی که بخواهند از شرایط موجود سوء‌استفاده کنند، به صورت قاطع و قانونی برخورد می‌کند.

«احتکار» عبارت است از کاهش دادن یا متوقف کردن جریان توزیع کالا توسط همه یا برخی از فروشندگان به طور موقت؛ این اقدام فروشندگان با توجه به وضع بازار و به خصوص تقاضای تحریک شده خریداران به منظور بالابردن قیمت و درآمد حاصل از افزایش قیمت کالا صورت می‌گیرد.

*س_برچسب‌ها_س*