یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

کلاهبرداری 5 میلیاردری با سکه‌های تقلبی

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، بسیاری از کسانی که زندگی خود را در مسیر جستجوی گنج در سراب سکه‌های تقلبی باخته‌اند از پیامک‌هایی می‌گویند که بوی گنج را به مشامشان آورده و دلشان را هوایی کرده بود تا برای دستیابی به گنج قصه‌ها راهی سفری تا سراب آرزوها شوند.

کلاه گشاد سکه‌های تقلبی

پیامک‌هایی که برای مالباختگان ارسال می‌شود همه لحنی عامیانه دارند و در آن‌ها فردی که خود را عشایری کم‌سواد جلوه می‌دهد از یافتن گنجی می‌گوید که دنبال «آب‌کردن» آن است و حال گویا دست به دامن شهروندانی از جای‌جای ایران شده تا در این مسیر همراهی‌اش کند.

و چه خوش‌خیال‌اند آن‌ها که فرستنده این پیامک‌ها را افراد عوامی می‌دانند درحالی‌که آن‌ها منتظرند تا این خوش‌خیالان را مهمان کلاه گشاد خود کنند و چه بسیارند ساده‌لوحانی که پول‌هایشان را در این مسیر به باد می‌دهند و تازه می‌فهمند که هیچ گنجی از ابتدا در کار نبوده است.

مشکل سکه‌ها و فروش اشیا عتیقه تقلبی در استان لرستان به‌ویژه شهرستان ازنا و الیگودرز شاید محدود به این نقطه جغرافیایی نباشد.

کلاهبردای 5 میلیارد ریالی

در میان مالباختگان می‌توان نام‌هایی را دید که به دنبال گنج از قم، تبریز، ارومیه، اصفهان، کرمانشاه و تهران و... هر نقطه ایران که تصور کنی به مرز لرستان و اصفهان در شهرستان الیگودرز آمده‌اند تا معامله‌ای انجام دهند که زندگی‌شان را ازاین‌رو به آن رو کند و حال باید با عنوان مالباخته به دنبال پول ازدست‌رفته که زندگی‌شان را به‌جای تحول مثبت در سراشیبی قرار داده است. بدوند.

یحیی الهی فرمانده انتظامی لرستان از دستگیری کلاهبردار و کشف 1280 عدد سکه تقلبی در شهرستان الیگودرز خبر داد.

وی اظهار داشت: در پی مراجعه دو شهروند به مأموران پلیس آگاهی الیگودرز و اعلام اینکه دو نفر در قبال فروش مقادیری سکه تقلبی مبلغ پنج میلیارد و 500 میلیون ریال از آنها کلاهبرداری کرده اند، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

کشف 1280 سکه تقلبی

فرمانده انتظامی لرستان، افزود: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی کلاهبردار را در شهرستان الیگودرز شناسایی و طی عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند.

سردار الهی، گفت: متهم به پنج میلیارد و 500 میلیون ریال کلاهبرداری اعتراف و هزار و 280 عدد سکه تقلبی از وی کشف شد.

وی ضمن هشدار به مجرمان و سودجویان که پلیس با قاطعیت با آنها برخورد خواهد کرد، گفت: شهروندان فریب افراد فرصت طلب و سودجو را نخورند و در صورت برخورد با این گونه موارد بلافاصله از طریق تلفن 110 پلیس را در جریان قرار دهند./ مهر