پنج‌شنبه 12 مهر 1403

کمبود کامیون‌های یخچالی در کشور صادرات محصولات کشاورزی را مختل کرده است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کمبود کامیون‌های یخچالی در کشور صادرات محصولات کشاورزی را مختل کرده است

رنگرونا رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه حوزه صادرات بخش کشاورزی با مشکل حمل و نقل و لجستیک مواجه است گفت: این مشکل حوزه صادرات محصولات کشاورزی را مختل کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی رنگرونا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مشکلات حمل و نقل و لجستیک در بخش صادرات محصولات کشاورزی در سراسر کشور و استان زنجان اظهار کرد: حمل و نقل و لجستیک در حوزه کشاورزی تکمیل کننده زنجیره بین تولید کننده و مصرف کننده نهایی است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حوزه کشاورزی در بخش حمل و نقل و لجستیک ضعف داریم افزود: با کمبود کامیون‌های یخچالی در استان زنجان و سایر استانها مواجه هستیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان زنجان با تاکید براینکه مشکل کمبود حمل و نقل باعث شده صادرات محصولات کشاورزی مختل شود بیان کرد: با وجود این مشکلات محصولات تولیدی هر استان در داخل استان و در نهایت در استان‌های همجوار مصرف می‌شود.

وی تاکید کرد: به دلیل مشکل حمل و نقل و لجستیک امکان انتقال و صادرات محصولات تولیدی استان زنجان به بازارهای مصرف استان‌های جنوبی وجود ندارد.

رنگرونا با تاکید براینکه این موضوع به حوزه صادرات نیز تاثیر منفی گذاشته است افزود: کمبود کامیون‌های یخچالی باعث شده صادرات محصولات کشاورزی امکانپذیر نباشد.

وی خاطر نشان کرد: برای تقویت حوزه صادرات محصولات کشاورزی نیازمند برنامه قوی از سوی دولتمردان هستیم تا مشکل حمل و نقل و لجستیک در این حوزه برطرف شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان زنجان با تاکید براینکه برای این کار از دولت درخواست داریم نیاز حمل و نقل داخلی را در این بخش با واردات کامیون‌های یخچالی برطرف کند یادآور شد: امیدواریم با توجه به اینکه بین مجلس و دولت یک هم اندیشی و وفاق خوبی که وجود دارد این پیشنهاد کمیسیون اتاق بازرگانی کشور را در حل مشکل حمل و نقل بپذیرد و نسبت به حل این مشکل اقدام شود.

انتهای پیام /