دوشنبه 16 مهر 1403

کنترل الکترونیکی و هوشمندسازی یکپارچه مرزهای کشور اولویت پلیس مرزبانی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
کنترل الکترونیکی و هوشمندسازی یکپارچه مرزهای کشور اولویت پلیس مرزبانی

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور از رونمایی طرح‌های هوشمندسازی مرزبانی در هفته فراجا خبر داد و گفت: یکی از اولویت‌های مهم، هوشمندسازی نظارت، کنترل الکترونیکی و هوشمندسازی یکپارچه مرزهای کشور است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار احمدعلی گودرزی؛ فرمانده مرزبانی انتظامی کشور در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح‌های هوشمندسازی در ستاد فرماندهی مرزبانی فراجا گفت: رونمایی از طرح‌های هوشمندسازی مرزبانی در هفته گرامیداشت فراجا در دستور کار قرارگاه هوشمندسازی پلیس قرار دارد.

وی با بیان لزوم بررسی آخرین وضعیت اقدامات انجام شده و همچنین ضرورت و استمرار در حرکت به سمت هوشمندسازی فرآیندها افزود: تمام فرماندهان و مدیران باید در راه رسیدن به این هدف تمام تلاش خود را به کار گیرند چرا که پیشرفت‌های اقتصادی و اجتماعی هر کشوری در سایه امنیت پایدار ممکن است.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور ادامه داد: تلاش خواهیم کرد کنترل مرزها به صورت الکترونیکی، اپتیکی و هوشمند در قالب استفاده از سیستم‌های کنترل از راه دور باشد تا با بهره‌گیری از تجهیزات نوین و فنی در نوار مرز، اجازه هیچگونه تعدی دشمنان به داخل کشور داده نشود.

گودرزی اضافه کرد: یکی از اولویت‌های مهم هوشمندسازی نظارت، کنترل الکترونیکی و هوشمندسازی یکپارچه مرزهای کشور، بهره‌برداری از فناوری، ابزارهای نوین نظارت کنترلی، سامانه‌ها و سنسورهای هوشمند برای پایش است که استفاده از این تجهیزات باعث کاهش اتکا به نیروی‌انسانی و ارتقای توانمندی در اجرای مأموریت‌ها، بویژه در حوزه مبارزه با قاچاق شده و می‌شود.

سردار باقری: اصلاحات خدمت سربازی ادامه خواهد داشت تسهیلات ویژه خدمت سربازی در شرکت‌های دانش‌بنیان