پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

کنعانی: اسرائیل صلاحیت عضویت در مجامع حقوق بشری را ندارد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
کنعانی: اسرائیل صلاحیت عضویت در مجامع حقوق بشری را ندارد

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به جنایات جنگی اسرائیل در غزه گفت این رژیم صلاحیت عضویت و باقی‌ماندن در هیچ یک از مجامع حقوق بشری و سازوکارهای بین‌المللی مرتبط با حقوق زنان و کودکان را ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرده از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون دست‌کم 165 نفر از کارکنان آن در حملات رژیم صهیونیستی کشته شدند».

خبر مرتبط آمار وحشتناک جنایات اسرائیل علیه مردم غزه / 70 هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه

اقتصادنیوز: منابع فلسطینی همزمان با یکصد و شصتمین روز از جنگ علیه غزه، آماری از کشتار و جنایت اسرائیل علیه ساکنان غزه را منتشر کردند.

طبق این گزارش همچنین «تاکنون بیش از 150 مرکز متعلق به آنروا مانند مدارس بمباران شد که برخی از آن‌ها به طور کامل ویران شده و بیش از 400 فلسطینی در جستجوی مکان‌های امن، در مراکز وابسته به سازمان ملل در غزه کشته شدند».

خبر مرتبط شمار شهدای جنایات اسرائیل در غزه از مرز 31 هزار و 200 گذشت

اقتصادنیوز: وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که پس از گذشت 159 روز از شروع حملاتاسرائیل علیه ساکنان غزه تاکنون 31 هزار و 272 فلسطینی به شهادت رسیدند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در ادامه نوشت: «رژیمی که برای نهادهای بشردوستانه بین‌المللی و مأموریت و خدمات آن‌ها و حتی جان کارکنان این نهادها ارزشی قائل نیست و در طول 5 ماه اخیر حدود 9 هزار زن و 12500 کودک فلسطینی را کشته است، صلاحیت عضویت و باقی‌ماندن در هیچ‌یک از مجامع حقوق‌بشری و سازوکارهای بین‌المللی مرتبط با حقوق زنان و کودکان را ندارد».

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
کنعانی: اسرائیل صلاحیت عضویت در مجامع حقوق بشری را ندارد 2
کنعانی: اسرائیل صلاحیت عضویت در مجامع حقوق بشری را ندارد 3