جمعه 14 اردیبهشت 1403

کنعانی: دفاع از اصول، ارزش‌ها و ارکان انقلاب و نظام با صلابت ادامه خواهد یافت

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کنعانی: دفاع از اصول، ارزش‌ها و ارکان انقلاب و نظام با صلابت ادامه خواهد یافت

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دفاع از اصول، ارزش‌ها و ارکان انقلاب و نظام با صلابت ادامه خواهد یافت.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه هیچ فرصتی را برای تبیین سیاست‌ها و مواضع اصولی ایران در مجامع بین‌المللی از دست نخواهیم داد، گفت: دفاع از اصول، ارزش‌ها و ارکان انقلاب و نظام با صلابت ادامه خواهد یافت.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (شنبه) اول اردیبهشت با اشاره به بخشی از سخنرانی حسین امیرعبداللهیان در نشست روز پنجشنبه 30 فروردین در نشست شورای امنیت درباره نقش تاثیرگذار و برجسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار شهید سلیمانی و سردار شهید زاهدی در مبارزه با تروریسم در منطقه تصریح کرد: دستگاه دیپلماسی هیچ فرصتی را برای تبیین سیاست‌ها و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی از دست نخواهد داد.

حسین امیرعبداللهیان در نشست شورای امنیت با بیان اینکه ایران همواره بخش مثبت تحولات منطقه، در تثبیت صلح و امنیت پایدار و از جمله مبارزه با تروریسم بوده است، گفت. ما در تحقق حداکثری امنیت ملی و منافع کشور و امنیت جمعی منطقه حساس غرب آسیا با هیچ طرفی تعارف نخواهیم داشت.

وی همچنین افزود: زمانی که در مورد امنیت پایدار و ثبات منطقه و مقابله با تروریسم صحبت می‌کنیم، نمی‌توان به نقش بسیار تاثیرگذار و برجسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با تروریسم اشاره نکرد. نمی‌توان از فداکاری سرداران و فرماندهان آن، بویژه سرلشکر قاسم سلیمانی تجلیل نکرد. بی تردید فداکاری سردار سلیمانی و سپاه پاسداران در بازگرداندن آرامش به منطقه و در کمک به دولت و مردم عراق و سوریه زبانزد همگان است. در این چارچوب مستشاران نظامی ضد تروریسم ایران با قدرت به تلاش خود برای نیل به امنیت پایدار منطقه ادامه خواهند داد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی