شنبه 9 تیر 1403

گالانت: اختلافات تل‌آویو با واشنگتن باید پشت درهای بسته حل شود

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
گالانت: اختلافات تل‌آویو با واشنگتن باید پشت درهای بسته حل شود

وزیر جنگ اسرائیل اظهار داشت که ختلافات با واشنگتن باید در اتاق‌های بسته حل و فصل شود.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که در آمریکا به سر می‌برد در این باره گفت: اختلافات با واشنگتن باید در اتاق‌های بسته حل و فصل شود نه به صورت علنی.

خبر مرتبط خشم گالانت از نتانیاهو

وی گفت ما از حمایت‌های علنی و محرمانه آمریکا تشکر و قدردانی و بار دیگر بر موافقت خود با پیشنهاد «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور برای آتش‌بس تاکید می‌کنیم.

گالانت پس از حدود 9 ماه جنگ و ناکامی در دستیابی به اهداف آن بار دیگر مدعی شد: ما متعهد به بازگرداندن تمامی افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست در نوار غزه) هستیم و جنبش حماس یا باید توافق تبادل اسیران را بپذیرد و یا متحمل عواقب و پیامدهای مخالفت با آن بشود.

خبر مرتبط نامه رسمی گالانت به نتانیاهو / درخواست فوری درباره مدت خدمت نظامی ارتش اسرائیل

وزیر جنگ اسرائیل در نامه‌ای رسمی به نخست وزیر اسرائیل خواستار تمدید فوری مدت خدمت نظامی ارتش شده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه پیش از سفر به آمریکا گفت که در این سفر با مقامات آمریکایی درباره وارد شدن به مرحله سوم جنگ علیه نوار غزه و وضعیت جبهه نبرد با حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی گفت‌وگو خواهد کرد. او گفت: رابطه با آمریکا بیش از پیش برای تل‌آویو مهم شده و دیدار با مقامات بلندپایه آمریکا برای آینده جنگ غزه بسیار مهم است.

منابع خبری نیز روز یکشنبه به نقل از نزدیکان گالانت گزارش دادند که او از نحوه تعامل «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با دولت آمریکا ناراضی است.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» به نقل از نزدیکان گالانت نوشت که وی، نتانیاهو را مقصر بحران تسلیحاتی پیش آمده با واشنگتن می‌داند چرا که به گفته وزیر جنگ رژیم اسرائیل، نتانیاهو هوشمندانه و با آرامش برخورد نکرده است.

این اظهارات گالانت واکنش دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به همراه داشت.

دفتر نتانیاهو طی بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: زمانی که چند هفته طول می‌کشد و اختلافات در پس پرده حل و فصل نمی‌شوند، نخست‌وزیر اسرائیل باید صریح و آشکار صحبت کند تا مایحتاج سربازان را فراهم کند، این اتفاقی بود که رخ داد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

گالانت: اختلافات تل‌آویو با واشنگتن باید پشت درهای بسته حل شود 2