دوشنبه 23 مهر 1403

گرامیداشت روز قدس بر فضای مجازی متمرکز باشد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
گرامیداشت روز قدس بر فضای مجازی متمرکز باشد

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: برای گرامیداشت روز قدس باید بیشترین تمرکز ما بر فضای مجازی باشد و همان شور و حال همیشگی فضای حقیقی امروز در فضای مجازی به نمایش گذاشته شود.

حجت الاسلام محمد مختاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری مراسم در فضای مجازی بدون شک همان تاثیر فضای حقیقی را خواهد داشت و سبب تقویت دل‌ها می‌شود.

وی گفت: اینکه برخی معاندان و دشمنان به دلیل برگزار نشدن مراسم ابراز خوشحالی می‌کنند، اگر عقل داشته باشند شادی آنها جدی نیست چون شرایط دنیا اضطراری است.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: وقتی مساجد و مکان‌های مقدس تعطیل شود، طبیعی است در چنین شرایطی نتوانیم همه امور را در فضای حقیقی برگزار کنیم از طرفی امروز بیشتر فعالیت‌ها و اقدامات به صورت مجازی برگزار می‌شود و در این روزها به اوج رسیده است.

وی گفت: برگزاری تمامی مراسم فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی در فضای مجازی انجام می‌شود و از این طریق تاکنون موفق بوده‌ایم تنفر خود را از دشمنان اسلام و قرآن، رژیم صهیونیستی و حامیانش ابراز کنیم که با زبان انگلیسی، عربی و فارسی در جریان است.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه دشمن در اعماق وجود خود وحشت‌زده است تصریح کرد: امروز تلاش‌ها از فضای حقیقی به مجازی سوق داده شده است و اگر در فضای مجازی فعال باشیم دشمنان این خیال خام را ندارند و یقینا شادی دشمنان ادامه‌دار نخواهد بود.

وی گفت: دشمنان و معاندان خودشان این را می‌دانند که پایگاه و جایگاهی ندارند لذا باید همه تلاش‌ها را به سمت فضای مجازی ببریم تا دشمن چنین خیال خامی نکند.

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: معامله قرن از ابتدا هم همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند یکطرفه است و بدون شک هیچ سرانجامی نخواهد داشت.

وی گفت: آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی چون طرف قضیه هستند و کسی سرزمین قدس شریف را به آنها نفروخته است و خودشان با زور و فریب پیش رفتند، طبیعی است معامله‌ای که یکطرف آن حضور نداشته باشد و یک طرف هم خریدار و هم فروشنده باشد این یک دزدی محترمانه است و به هیچ وجه معامله نیست لذا سرانجامی ندارد و راه به جایی نخواهد برد.

حجت الاسلام مختاری بیان کرد: رژیم صهیونیستی 72 سال است که فلسطین را اشتغال کرده است در حالی که نتواسته‌اند این رژیم جعلی را اثبات کنند و نمی‌توانند و شدنی هم نیست لذا با این فریب‌ها و دزدی‌ها نیز نخواهند توانست.

امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و برگزار نشدن راهپیمایی روز قدس، رهبر معظم انقلاب اسلامی ساعت 12 فردا (جمعه) به وقت تهران با مردم سخن خواهند گفت که این برنامه به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی پخش می‌شود.

همچنین در مناطق سفید (کم خطر) که نمازجمعه برپا می‌شود، مردم بدون راهپیمایی در محل نمازجمعه روز قدس را گرامی می‌دارند.

امام خمینی (ره) 16 مرداد 1358 در پیامی خطاب به مسلمانان ایران و جهان، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیدند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*