جمعه 31 فروردین 1403

گرامیداشت شهدا پاسخگویی به نیاز اصلی و روز جامعه است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
گرامیداشت شهدا پاسخگویی به نیاز اصلی و روز جامعه است

قم معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اعلام آمادگی جهت همکاری با ستاد کنگره شهدای استان قم در عرصه های مختلف گفت: گرامیداشت شهدا در حقیقت پاسخگویی به نیاز اصلی و روز جامعه است.

قم معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اعلام آمادگی جهت همکاری با ستاد کنگره شهدای استان قم در عرصه های مختلف گفت: گرامیداشت شهدا در حقیقت پاسخگویی به نیاز اصلی و روز جامعه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سعید روستا آزاد در دیدار با احمد حاجی زاده رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست»، گفت: برداشت ما از این سخن حکیمانه این است که فردی که به میدان می‌رود و شهید می‌شود در راستای یک نیاز اجتماعی گام برداشته و کسانی که سعی می‌کنند یاد و خاطره آنها را پاس بدارند نیز در همین راستا اقدام کرده و از اجر و مزد شهادت بهره مند می‌شوند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه گرامیداشت شهدا در حقیقت پاسخگویی به نیاز اصلی و روز جامعه است، ادامه داد: امروز ما، نیازمند گرامیداشت مقام شهیدان هستیم، زیرا شهدا نیازی به این کار ندارند؛ کسانی که در این راستا گام برمی‌دارند در حقیقت به توفیق بزرگی دست یافته‌اند.

حجت الاسلام روستا آزاد با تأکید بر اینکه امروز خدمت به شهدا نوعی خدمت به بشریت است، آمادگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم جهت همکاری با ستاد کنگره شهدای استان قم را اعلام و گفت: در حال حاضر کتاب‌های «شیوه های همسرداری فرماندهان شهید»، «مقتل شهدای دفاع مقدس»، «سیره خانوادگی شهدای روحانی»، «بایسته های فرهنگی ایثار و شهادت» و «پر و بال‌های امام» تدوین و آماده انتشار است.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: امسال در «ره توشه تبلیغاتی» خود نیز مقاله «بازخوانی سیره عبادی و معنوی شهدای دفاع مقدس» نوشته آقای نادم به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به لزوم فعالیت ستاد کنگره شهدا در فضای مجازی افزود: با توجه به فعالیت و تبلیغ تخصصی حدود 2 هزار طلبه در فضای مجازی، ظرفیت بسیار خوبی در زمینه فضای مجازی در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم وجود دارد که لازم است محتوا توسط ستاد کنگره شهدا در اختیار این افراد قرار گیرد در محور تولیدات خود قرار دهند.

در ابتدای این دیدار، احمد حاجی زاده به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این کنگره پرداخت و گفت: درصدد آن هستیم که اقشار مختلف همچون ارتش، نیروی انتظامی، ورزشکاران، اصناف، جهاد و روحانیت را وارد این عرصه کنیم و هر کدام برای صنف خودشان محتوا آماده کنند.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم با اشاره به مراسم رونمایی از تابلوهای شهری شهدا گفت: این تابلوها اسم و عکس به همراه کیو آر کد دارند که اطلاعات شهدا را به صورت کامل در اختیار شهروندان قرار می‌دهد؛ ما در قم در این زمینه پیشگام بوده‌ایم و برخی مسؤولان تأکید کرده‌اند که سایر شهرها نیز باید از قم الگوبرداری کنند.

حاجی زاده با بیان اینکه ما از فعالیت‌های خود برای شهدا راضی نیستیم و تلاش می‌کنیم به نقطه ایده آل برسیم، به تبیین فعالیت‌های کنگره شهدای استان قم در عرصه فضای مجازی پرداخت و گفت: در این زمینه یک ایده داشتیم و آن این بود که «لشکر حضرت قاسم (ع)» با رویکرد فرهنگی و تولید و نشر محتوا در فضای مجازی تشکیل شود، اما این موضوع به دلیل کرونا به تأخیر افتاده که به زودی به مدد شهدا از ظرفیت جوانان در این فضا استفاده حداکثری خواهیم کرد.