پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

گردشگری و میراث فرهنگی

گردشگری و میراث فرهنگی

وب‌گاه گسترش

مسئول ستاد حج تمتع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد که در عملیات حج تمتع سال 1403، بیش از 87 هزار زائر به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. او افزود که زائران به صورت گروه‌های مدینه قبل و بعد از تاریخ 24 اردیبهشت به سفر خود خواهند پرداخت و عملیات رفت و برگشت تا تاریخ 18 خرداد ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یک هیئت پنج نفری از سینماگران 65 فیلم منتخب را از نقاط مختلف کشور و از میان فرهنگ‌ها و اقوام متنوع، در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی داوری می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیشنهاد داد: در راستای توسعه همکاری‌های فرهنگی بین کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، ویزای زیارتی یا گردشگری برای شهروندان این کشورها، برقرار شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل حفظ و احیای بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ایرانیان در طول تاریخ بهترین میراث‌بانان بوده و هستند، گفت: در میان بیش از 34 هزار اثر ثبتی، 14 هزار بنا و 19 هزار محوطه تاریخی هستند که با همکاری و مشارکت مردم حفاظت از این بناها محقق می‌شود.

وب‌گاه فرارو

17 آوریل، روز جهانی آگاهی از بیماری هموفیلی و سایر اختلالات خونریزی است و گروه‌هایی که درگیر اختلالات خونریزی هستند، گردهم جمع می‌شوند تا ضمن افزایش آگاهی در این زمینه به مراقبت‌های عمومی نیز توجه کنند.

وب‌گاه فرارو

حسین ظفری با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی برای امروز و فردا در برخی از مناطق استان‌های بوشهر، هرمزگان، کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان گفت: «طی امروز و فردا مناطقی از این پنج استان تحت تأثیر بارش شدید باران قرار دارند. در همین راستا نیز آماده‌باش کامل به استان‌های مورد نظر داده شده و مرخصی اعضای ستاد مدیریت بحران این استان‌ها لغو شده است.»

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سرانه نگهداری، حفاظت و مرمت هر بناهای تاریخی 13 میلیون تومان و هر محوطه تاریخی فقط 900 هزار تومان است، انسان حیرت می‌کند این همه عظمت تاریخی و میراث فرهنگی و تمدنی چگونه با کمترین بودجه و اعتبارات باید نگهداری، حفظ و مرمت شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون میراث‌فرهنگی گفت: در سال 1402 سرانه حفاظت و مرمت برای بنا‌های تاریخی هر اثر 130 میلیون ریال، معادل 13 میلیون تومان بوده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، 17 آوریل روز جهانی آگاهی از بیماری هموفیلی و سایر اختلالات خونریزی است و گروه‌هایی که درگیر اختلالات خونریزی هستند، گردهم جمع می‌شوند تا ضمن افزایش آگاهی در این زمینه به مراقبت‌های عمومی نیز توجه کنند. بر اساس گزارش روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، همزمان با روز جهانی آگاهی از بیماری هموفیلی، نماد‌های سمبلیک و شهری در سراسر جهان به...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از دبیرخانه برگزاری این رویداد، نخستین دوره رویداد ملی حامی هنر با هدف کمک به توسعه صنایع فرهنگی و آثار هنری و با همکاری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، یونسکو و موسسه فرهنگی هنری حامی هنر مانا در سطح کشور برگزار می‌شود. این رویداد به منظور جمع آوری اطلاعات مرتبط با طرح ملی توسعه صنایع فرهنگی و آثار هنری، توانمند سازی علمی و...

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - زخم کاری رانش زمین بر محور بزرگراهی بجنورد - آشخانه که سال 99 در محدوده روستای خندقلو حادث شد هر از چندگاهی سر باز می‌کند و این بار صدای وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را درآورده و پیگیر موضوع شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، «محمدحسین آجیلیان» در گفت‌وگویی افزود: در عملیات حج تمتع 87 هزار و 550 زائر خانه خدا از ایران راهی کشور عربستان می‌شوند و این عملیات درحالی انجام می‌شود که 58 هزار و 621 زائر از طریق فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها اعزام خواهند شد. وی با بیان اینکه 18 فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی...

وب‌گاه مشرق نیوز

پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی و برای آگاهی بخشی درباره هموفیلی، همگام با سایر اِلمان‌های شهری دنیا به رنگ قرمز در می‌آید.

خبرگزاری تسنیم

رئیس فدراسیون ووشو گفت: حضور این حجم تماشاگر نه تنها در کوراش بلکه حتی در میزبانی رشته‌های رزمی دیگر اگر بی‌نظیر نباشد، کم نظیر است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

پل طبیعت به مناسبت روز جهانی هموفیلی و برای آگاهی بخشی درباره هموفیلی، همگام با سایر اِلمان‌های شهری دنیا به رنگ قرمز در می‌آید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: باتوجه به رهاسازی آب سدها و آب‌بندان‌ها، لازم است که ساکنان پایین دست از استقرار در مسیل‌ها خودداری کنند. همچنین از توجه به اخبار و شایعات پرهیز کنند.