یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

گره گشای استقلال در هفته های پایانی، شاید مهدی پور

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
گره گشای استقلال در هفته های پایانی، شاید مهدی پور

استقلال در دو هفته اخیر لیگ برتر با از دست دادن 5 امتیاز شانس تکرار قهرمانی خود درلیگ برتر را کمرنگ کرد.

به گزارش "ورزش سه"، دلیل از دست دادن 3 امتیاز در دربی و 2 امتیاز در مصاف با صنعت نفت بیشتر فنی بوده است تا دیگر مسایل از جمله اشتباهات داوری. به صراحت می توان گفت استقلال در این دو بازی حتی به اندازه دیدار با هوادار موقعیت ایجاد نکرد و طبیعی است تیمی که کم موقعیت ایجاد می کند، گاهی در نتیجه گیری با بحران یا چالش مواجه شود.

گردش توپ در خط هافبک و همکاری بین هافبک ها و سه بازیکن استقلال در فاز تهاجمی در دو بازی اخیر استقلال مثل دیدارهای گذشته نبوده است. ریکاردو ساپینتو در این دو بازی برای بازگشت به همان روزهای خوب گذشته تغییراتی را هم در خط هافبک داد اما این تغییرات به روند بازی استقلال کمک نکرد. بر خلاف آنچه که در برنامه فوتبال برتر گفته شد که استقلال بعد از خوردن گل شیرازه اش برای تغییر نتیجه بهم می ریزد، باید گفت استقلال این فصل بازی های متوالی بعد از گل خوردن شرایط را تغییر داده است. نمونه اش بازی با ملوان در انزلی. بازی با تراکتور و گل گهر در تهران و چند بازی دیگر. شاید ایراد از جای دیگری باشد.

به طور مثال در بازی با صنعت نفت ریکاردو ساپینتو بعد از تغییر در خط هافبک حسین زاواره ای را به میدان فرستاد تا در برابر تیم سابقش شرایط بازی را به سود استقلال تغییر دهد، در حالی که مهدی مهدی پور با تجربه تر را روی نیمکت داشت. حسین زواره ای در دقایقی که به میدان رفت، اصلا خوب بازی نکرد و این به خاطر کم تجربگی و فشار بازی بود، در حالی که می دانیم بازیکن خوبی است و آینده روشنی را پیش رو دارد و اگر نتوانست خوب بازی کن، د به خاطر تجربه کم و فشار بازی در جلوی تماشاگر بود. حسین زواره ای نتوانست خود را در نقش منجی استقلال هضم کند و در آن دقایق با توجه به اینکه استقلال تند تند صاحب ضربه ایستگاهی هم می شد، مهدی مهدی پور گزینه بهتری برای تعویض بود.

استقلال امتیازات از دست رفته در دو بازی اخیر را در مسایل فنی جستجو کند، به نتایج بهتری می رسد که این ها به تیم برای یک پایان خوب در لیگ برتر و قهرمانی در جام حذفی کمک می کند. ریکاردو ساپینتو اکنون باید این پرسش را از خود مطرح کند؛ چرا هافبک ها و مهاجمان استقلال در دو بازی اخیر مثل بازی های گذشته در گردش توپ خوب نبوده اند. گردش توپ و ایجاد موقعیتی که موجب شد، استقلال با 43 گل زده تبدیل به تهاجمی ترین تیم لیگ برتر شود. و این دست از پرسش ها که کم نیستند. چرا زمانی که آرمان رمضانی وارد میدان می شود، استقلال از کناره ها سانتر نمی کند؟

گره گشای استقلال در هفته های پایانی، شاید مهدی پور 2