شنبه 29 اردیبهشت 1403

گوناگون وب‌گاه گسترش

گوناگون وب‌گاه گسترش

یک کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد که اصلی‌ترین عامل ریزش بورس، نرخ بهره 30 درصد است. این عامل حتی در سال 1399 نیز تأثیر قدرتمندی بر بازار داشته است. به طوری که با افت نرخ بهره و نزدیکی آن به 10 درصد، رشد بازار آغاز شده و با افزایش نرخ بهره به حوالی 19 درصد، شاهد ریزش بورس بوده‌ایم.

یک کارشناس مسائل اقتصادی اعلام کرد که در یک ماه اخیر، دامنه نوسانات نرخ ارز حدود 7 هزار تومان بوده است. او تأکید کرد که این میزان نوسان، نشان دهنده وضعیت متغیرهای بنیادین اقتصادی نیست.

چهارشنبه هفته آینده، بازار سرمایه شاهد برگزاری یک عرضه اولیه به روش ترکیبی خواهد بود. این رویداد، موافقان و مخالفان زیادی را برانگیخته است.

در نیمه اول معاملات امروز، بازار سرمایه شروع خوبی داشت، تا این امید را در میان فعالان این بازار ایجاد کند که بازار ممکن است پس از سه هفته کاهشی، رویه مثبت را در پیش بگیرد. اما در نیمه دوم معاملات، بازار رفتار متفاوتی را نشان داد.

به گفته وزیر کار، حقوق و دستمزد کارگران حداقل به میزان 35 درصد افزایش یافته است. نمایندگان کارگران و کارفرمایان هم‌نظر بودند که به آیتم‌های اصلی افزایش داده شود.

امروز، قیمت طلا، سکه و ارز در بازار تهران با شیب تندی کاهش یافت و به مرز حساس قیمتی نزدیک شد. این کاهش تند قیمت ها، احتمال ورود به کانال‌های قیمتی پایین‌تر را تقویت کرده است.

احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت، اعلام کرد که وزارت اقتصاد با اصلاح «بند س تبصره 6 قانون بودجه 1403» موافقت کرده است. وی افزود که اصلاحات قابل توجهی در این بند از قانون بودجه انجام شده که به نفع بازار سرمایه خواهد بود.

قیمت جدید تخم مرغ در تاریخ 25 اردیبهشت اعلام شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی، در نشست اخیر خود اعلام کرد: 53 میلیارد تومان در سال 1402 کتاب و نشریات برای کتابخانه‌های عمومی کشور خریداری شد. همچنین در سال جاری منوط به تحقق جدول 12، بودجه 100 میلیاردی برای خرید کتاب با اولویت کتاب کمک درسی در نظر گرفته شده است. این مبلغ با 20 درصد افزایش در جدول بودجه هم آمده است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه از شناسایی 120 هزار خانه خالی در دو سال گذشته برای پرداخت مالیات خبر داد و گفت: با پیامک های وزارت راه 182 هزار خانه خالی نیز در بازار مسکن عرضه شد.

با توجه به اینکه تورم زودرس در بازار اجاره به وفور مشاهده می‌شود، می‌توان گفت که حل بحران مسکن در ایران، که یکی از بزرگترین وعده‌های ابراهیم رئیسی در انتخابات سال 1400 بود، به چالش‌های بسیاری برخورد کرده است.

وضعیت بازارهای پولی و مالی امروز 25 اردیبهشت 1403 را در این گزارش مشاهده می کنید.

رئیس جمهور اظهار داشت: امیدواریم که هیچ اختلالی در کیفیت و سرعت اینترنت رخ ندهد. به شکایات مردم در زمینه اینترنت باید با حساسیت توجه شود.

در حال حاضر، مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام نموده است که تعیین سقف قیمت اجاره مسکن در استان‌هایی که نرخ تورم آنها به نسبت 30 درصد افزایش یافته است، در دستور کار قرار دارد.