یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

گوناگون وب‌گاه گسترش

گوناگون وب‌گاه گسترش

فرشید پورحاجت اظهار داشته است که عدم وجود تعادلی بین نرخ تورم و میزان تسهیلات پرداختی در بخش مسکن وجود دارد.

آمارها نشان می‌دهد که جمع کل تسهیلات غیرجاری 24 بانک در پایان سال گذشته به 645 هزار میلیارد تومان رسیده است و به تفاوت 70 درصدی با رقم پایه پولی کشور دست یافته است.

مطالبات معوقه یکی از چالش‌های موجود در سیستم بانکی ایران است که منجر به افزایش حجم تسهیلات غیرجاری می‌شود.

قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی، مجید مشعلچی، درباره جزئیات اجرای طرح راننده محوری توضیحاتی ارائه کرد.

جدیدترین گزارش مرکز آمار از نرخ تورم سالیانه به تفکیک استان های کشور نشان می دهد که استان یزد بالاترین نرخ تورم را در بین استان‌ها داشته است.

با فروکش کردن التهابات سیاسی و نظامی در منطقه، نرخ ارز در بازار غیررسمی با سرعتی قابل توجه در حال کاهش است، همانطور که پیش‌بینی شده بود. تنها چند هفته پیش، نرخ دلار به طور هیجانی به نزدیکی 70 هزار تومان رسید، اما با آرام شدن شرایط سیاسی و اقدامات مناسب بازارساز، دیروز نرخ دلار غیررسمی به زیر 60 هزار تومان سقوط کرد. این روند، که به تداوم آن هم کارشناسان و هم دلالان اشاره می‌کنند، خریداران...

علی اصغر سمیعی زفرقندی - کارشناس اقتصادی

اشتیاقی گفت: ارز نیمایی فاصله بسیار زیادی با دلار آزاد ایجاد کرده است و عملا این اختلاف قیمت به سود دلالان است و از جیب سهامداران و شرکت های بزرگ پرداخت می شود.

آیت اسدی گفت: با دستمزد فعلی کارگران توان پرداخت اجاره خانه ندارند.

خلیج‌فارس و دریای عمان به‌عنوان اکوسیستم‌های دریایی کم‌نظیر، از تنوع زیستی و منابع‌طبیعی غنی برخوردار هستند. پهنه‌های دریایی یکی از باارزش‌ترین زیست‌بوم‌های آبی جهان هستند که باوجود متنوع‌ترین رویش‌های گرمسیری و گونه‌های مختلف جانداران آبزی، شرایط بسیار ویژه‌ای دارد که محیط‌زیست آن را تبدیل به محیطی بسیار حساس و شکننده کرده است.

صادقی درباره اثرات افزایش هزینه‌ها برای کارفرما و تأثیر آن بر اخراج نیروی کار و نقض امنیت شغلی صحبت کرد. او اظهار داشت که افزایش هزینه‌ها برای کارفرما، سختی‌های بیشتری را در جهت اخراج نیروی کار و نقض امنیت شغلی برای آنها ایجاد می‌کند. او تأکید کرد که هیچ چیزی مانند پول نمی‌تواند کارفرما را برای انعطاف پذیری و تسهیل در امور شغلی تشویق کند.

آخرین آمارهای تورمی مرکز آمار ایران در حالی از کاهش تورم به کانال 30 درصدی، پس از گذشت 3 سال از عمر دولت سیزدهم خبر می‌دهد که ارقام منتشرشده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد سیاست‌گذار پولی، تورم فعلی را بیش از 50 درصد محاسبه کرده است.

آرمین خوشوقتی گفت: تصویب لایحه لایحه کاهش ساعت کار در صحن مجلس و اجرای آن در بخش خصوصی، می‌تواند تاثیرات قابل توجهی روی روابط قراردادیِ کارگران و کارفرمایانی که در بخش خصوصی مشغول به فعالیت هستند، داشته باشد و بخشی از روابط قراردادی را تغییر دهد و اصلاح نماید.

خلیج‌فارس در واقع محور ارتباط بین اروپا، افریقا، آسیای‌جنوبی و جنوب‌شرقی است. همچنین از نظر راهبردی در منطقه خاورمیانه، به‌عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مرکز ارتباطی بین این سه قاره است و بخشی از یک سیستم ارتباطی شامل اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه، دریای سرخ و اقیانوس هند است.

هادی حق‌شناس گفت: متأسفانه فضای اقتصادی کشور و فضای کسب و کار ما به اندازه‌ای که باید، مطلوب نیست.

استرالیا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است که با وجود دانشگاه‌های بسیار معتبر و فرصت‌های شغلی فوق‌العاده در تمامی زمینه‌ها، باعث شده است تا هر ساله افراد بسیار زیادی از سراسر دنیا به این کشور مهاجرت کنند.