یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

گشودن معابر فرعی و برف‌تکانی از درختان پایتخت

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
گشودن معابر فرعی و برف‌تکانی از درختان پایتخت

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: امروز برنامه ما یخ‌زدایی، گشودن معابر فرعی و برف‌تکانی از درختان سوزنی‌برگ است.

حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه خبر ضمن اشاره به برف اخیر پایتخت گفت: بامداد روز یکشنبه 23بهمن نیرو‌های خدمات شهری در مناطق مختلف شهر خاصه مناطق شمالی (1تا5 و منطقه 21و22 که برف‌گیرترین مناطق شهر هستند) به صورت آماده‌باش بودند. برف حوالی ساعت 5صبح شروع به باریدن کرد. قدرت انسان‌ها در برابر قدرت خداوندی ناچیز است؛ با این همه برنامه‌ریزی و حضور؛ اصل مهمی برای مدیریت این اتفاقات است.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی شهرداری درجه اول باز کردن شریان‌ها و معابر اصلی شهر است، اظهار کرد: معمولاً بعد از پایان بارش به سراغ معابر فرعی می‌رویم. دیروز، اما به واسطه بارش طولانی نزولات آسمانی، فرصت نشد آنچنان که باید به معابر فرعی بپردازیم. کوتاهی اگر در این مورد اتفاق افتاد، عذرخواهی می‌کنیم.

نظری تاکید کرد: دیروز تمام امکانات ما وقف باز نگاه داشتن معابر اصلی بود. عملاً نمی‌توانستیم به کوچه‌های فرعی برسیم. امروز برنامه ما یخ‌زدایی، گشودن معابر فرعی و برف‌تکانی از درختان سوزنی‌برگ است. دیروز از نظر ترافیکی اجازه نداشتیم از بالابر‌ها برای نماندن درختان سوزنی‌برگ استفاده کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با پرداختن به نحوه عملیات برف‌روبی تصریح کرد: بیش از 11هزار نیروی خدمات شهری در تهران مشغول فعالیت در حوزه برف‌روبی بوده اند. بعلاوه حدود 13هزار نیروی فضای سبز نیز به آن‌ها کمک می‌کردند. بارش روز گذشته هم گسترده بود هم طولانی. برای همین از نیرو‌های ذخیره نیز استفاده کردیم. 2000دستگاه برف‌روبی ما نیز تمام‌وقت روز گذشته مشغول بودند. 308 دستگاه به صورت کاملا مکانیزه مشغول فعالیتند.

وی افزود: در روز‌های یخبندان تعطیلی مدارس هم فرصت برف‌روبی پیاده‌رو‌ها را فراهم خواهد کرد. هم تا حدودی به کاهش ترافیک معابر هم کمک خواهد کرد. برای همین از آموزش و پرورش تقاضا داریم در چنین روز‌هایی به صورت کامل مدارس تعطیل شوند. این موضوع برای خانواده‌ها نیز ساده‌تر است.

نظری ادامه داد: فراموش نکنید نفس بارش برف، باعث کاهش سرعت تردد خودرو‌ها در معابر است، همین یکی از دلایل بروز ترافیک است. راننده‌ها طبیعتاً به دلیل مسایل ایمنی فاصله را بیشتر مراعات می‌کنند. هم‌چنین خیلی از شهروندان از اتومبیل‌های شخصی هنگام بارندگی استفاده می‌کنند. این هم موجب ترافیک است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری