شنبه 15 اردیبهشت 1403

گوارشی

گوارشی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: فصل‌های گرم سال تغییرات سبک زندگی را به همراه دارد که سلامت روده ما را با چالش‌هایی مواجه می‌کند. این نوشیدنی‌ها را برای بهبود سیستم گوارش در روزهای گرم امسال امتحان کنید.

وب‌گاه فرارو

در این مطلب به پنج ماده غذایی که نباید با آب صرف شوند و دلایل آن اشاره کرده‌ایم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اگر شما کسی هستید که حتما باید همراه با غذای خود آب زیاد بخورید، بهتر است این کار را متوقف کنید.

وب‌گاه خبر آنلاین

آب مایه حیات است اما در مواقعی مصرف آن احتمال دارد به بدن و به ویژه سیستم گوارشی آسیب بزند. اگر شما کسی هستید که حتما باید همراه با غذای خود آب زیاد بخورید، بهتر است این کار را متوقف کنید؛ زیرا غذاهای خاصی وجود دارند که ممکن است همزمان با مصرف آب به سیستم گوارشی بدن ضرر برسانند.

وب‌گاه فرارو

وقتی استرس پاسخ جنگ یا گریز را در سیستم عصبی مرکزی فعال می‌کند، می‌تواند بر سیستم گوارش تأثیر بگذارد: اسپاسم مری، افزایش اسید معده و سوء‌هاضمه، ایجاد حالت تهوع و اسهال یا یبوست از جمله این موارد هستند.

وب‌گاه فرارو

واکنش‌های خشم‌آلود به رفتار‌ها یا موقعیت‌های ناعادلانه، اغلب عواقب ناخوشایندی به همراه دارند و خشم کنترل‌نشده می‌تواند منجر به مشاجره، درگیری فیزیکی، آزار و تجاوز و صدمه به خود شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

همان طور که تجربیات مثبت و توانایی ما در مواجهه با آن‌ها می‌تواند ما را برای زندگی موفق آماده کند، آسیب‌های دوران کودکی و بزرگسالی هم می‌تواند زندگی ما را ویران کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

متخصص طب سالمندی گفت: سن بزرگ‌ترین عامل خطر برای بیماری آلزایمر است. بیشتر موارد آلزایمر در سنین بالای شصت و پنج سال ایجاد می شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

افراد با گروه های خونی مختلف ویژگی های جسمی و روحی متفاوتی دارند به همین علت در تغذیه آنها تفاوت هایی وجود دارد که یکی از آنها چای گروه خونی آنهاست.

وب‌گاه خبر آنلاین

هل از مهم‌ترین ادویه‌های خوش طعم و خوشبوست که امروزه بسیاری از مردم با خواص پزشکی و تأثیرات درمانی آن آشنا هستند و سعی می‌کنند در غذاها و نوشیدنی‌های خود از آن استفاده کنند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

هیچکدام از انواع جگر ویژگی‌های خاص بهتری نسبت به دیگری ارائه نمی‌دهند با این حال، جگر گوسفند کمی مغذی‌تر است و چربی بیشتری نیز دارد. مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه بسیاری از مردم در مورد خوردن جگر نگرانی دارند و نمی‌دانند که آیا این غذا سالم است یا خیر، گفت: هیچکدام از انواع جگر ویژگی‌های خاص بهتری نسبت به دیگری ارائه نمی‌دهند با این حال،...

وب‌گاه فرارو

پاکسازی ریه به شما کمک می‌کند تا تنفسی آسان داشته باشید و به رفع هر نوع عفونت احتمالی در سیستم تنفس خود کمک کنید. استفاده از دمنوش‌های گیاهی یک راه مطمئن برای پاکسازی ریه است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: همه افراد به دلیل عدم تحمل لاکتوز نمی توانند شیر بنوشند. با این حال، جایگزین های شیر مانند شیر بادام، شیر سویا و غیره در دسترس هستند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

داروسازی پنج نشانه خطری را به اشتراک گذاشت که می‌توانند به این معنی باشند که شما بیماری جدی دارید.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مریم مرادی بیناباج، دانش‌آموخته دکتری تخصصی بیوشیمی بالینی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره علت انجام این طرح گفت: بیماری‌های التهابی روده (IBD)، دسته‌ای از بیماری‌های مزمن دستگاه گوارشی است که منجر به آسیب و التهاب کولون و دیگر بخش‌های دستگاه گوارشی می‌شوند. دو نوع اصلی این بیماری...

وب‌گاه فرارو

کشور در محاصره سه گروه ویروس است؛ سویه اخیر کرونا که زیرمجموعه اُمیکرون است، آنفلوآنزای «بی» و چندین نوع ویروس سرماخوردگی. این ویروس‌ها از اواسط زمستان سال گذشته آمار را صعودی کردند و حالا همچنان با مبتلا کردن جمعیت بزرگ‌تری، قربانی می‌گیرند. آن‌طورکه رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت می‌گوید، هم‌اکنون به‌صورت هفتگی 20 تا 25 مورد مرگ ناشی از ابتلا به کووید 19 ثبت می‌شود؛...