شنبه 15 اردیبهشت 1403

گوارشی

گوارشی

وب‌گاه ورزش سه

کوین دی‌بروینه دقایقی قبل از بازی با رئال به دلیل مشکل گوارشی نتوانست در ترکیب قرار بگیرد و متئو کواچیچ جانشینش شد. او ناامید کننده کار کرد.

وب‌گاه فرارو

امیر صادقی با بیان اینکه برخی از بیماری‌های گوارشی، بسیار شایع هستند، گفت: «کبد چرب و عفونت هلیکوباکتر پیلوری معده شیوع 40 تا 50 درصدی در کشور را به خود اختصاص می‌دهد.»

وب‌گاه خبر آنلاین

متخصصان تغذیه معتقدند مصرف نمک خام به دلیل داشتن سدیم بالا می تواند اثرات نامطلوبی بر سلامتی داشته باشد و مصرف بیش از حد نمک می‌تواند منجر به کم آبی بدن، فشارخون بالا و افزایش خطر بروز بیماری های قلبی و عروقی شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سال‌هاست متخصصان تغذیه به طور ویژه توصیه به اجتناب از مصرف نمک و شکر که به قاتلان سفید نیز مشهور هستند، کرده‌اند، اما نتایج تحقیق و پژوهش‌ها نشان داده که افزون بر این قاتلان سفید دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند سلامت جسمانی ما را به طور جدی به خطر بیاندازند. به گزارش عرشه آنلاین؛ برنج گرفته تا شکر، رژیم غذایی روزانه به خصوص ما ایرانی‌ها حول محور بسیاری از مواد خوراکی سفید نظیر شکر،...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نسبت به شیوع در حال افزایش سرطان روده بزرگ در کشور هشدار داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

دبیر انجمن متخصصین بیماری‌های عفونی ایران می‌گوید: در حال حاضر ویروسی که جای نگرانی داشته باشد، در کشور نداریم اما غیر از ویروس کرونا که فصلی نیست، آنفلوآنزا نیز همچنان در کشور شایع است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مصرف بیش از حد برخی از غذاهای سفید می‌تواند منجر به افزایش سطح قند خون، مقاومت به انسولین، افزایش وزن و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 شود.

وب‌گاه ورزش سه

پپ گواردیولا اعلام کرد که کوین دی‌بروینه به دلیل وضعیت نامناسب گوارشی در ترکیب اصلی مقابل رئال مادرید قرار نگرفته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اگر یبوست شما به دلیل کمبود ویتامین B12 باشد، افزایش مصرف روزانه آن می‌تواند به کاهش علائم کمک کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

با مصرف 5 ویتامین می‌توان از بروز مشکلات گوارشی پیشگیری کرد.

وب‌گاه فرارو

درد‌ها و تغییرات ظاهری و عمومی ممکن است اولین نشانه از یک بیماری جدی یا یک بیماری مزمن باشند که مستلزم بررسی و معاینه هستند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ما روزانه به لطف هماهنگی اعضای بدن که مانند یک سیستم عمل می‌کنند، می‌توانیم فکر کنیم، نفس بکشیم، غذا بخوریم و حرکت کنیم. اما گاهی اوقات پیش می‌آید که این سیستم دچار مشکل شود و به شکل بیماری، عفونت یا درد خود را بروز دهد. خوشبختانه پیش از اینکه مشکل جدی‌تر شود، بدن سیگنال‌هایی را به شما می‌دهد تا جلوی اتفاقات بدتر را بگیرید.

وب‌گاه فرارو

سال‌هاست متخصصان تغذیه به طور ویژه توصیه به اجتناب از مصرف نمک و شکر که به قاتلان سفید نیز مشهور هستند، کرده‌اند، اما نتایج تحقیق و پژوهش‌ها نشان داده که افزون بر این قاتلان سفید دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند سلامت جسمانی ما را به طور جدی به خطر بیاندازند.

وب‌گاه فرارو

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره آخرین وضعیت مصوبه درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی اظهار کرد: «در پی پیگیری‌های انجام‌شده طی یک تا دو ماه آینده کلیه خدمات بهداشتی و درمانی برای کودکان زیر هفت سال به‌صورت رایگان ارائه خواهد شد.»

وب‌گاه مشرق نیوز

هندوانه میوه‌ای مناسب و پر آب و یکی از خوراکی‌های طبیعی و اصلی برای مقابله با کم آبی بدن است. هندوانه حاوی 92 درصد آب و مواد مغذی است به همین دلیل به حفظ تعادل سطح الکترولیت بدن کمک می‌کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کارشناس امور خدمات سرپایی و بستری دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: در بیمارانی که با اصلاح جامع سبک زندگی قادر به کاهش وزن خود تا میزان هدف که عموما کاهش حداقل 5 درصد از وزن کل بدن بعد از سه الی شش ماه است، نباشند، درمان دارویی پیشنهاد می‌شود.