سه‌شنبه 24 مهر 1403

گوشت مرغ مورد نیاز مردم در تعطیلات عید فطر تامین شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
گوشت مرغ مورد نیاز مردم در تعطیلات عید فطر تامین شده است

یاسوج - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: گوشت مرغ مورد نیاز مردم برای تعطیلات عید سعید فطر تامین شده و شهروندان در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

الیاس تاج الدینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای حفظ تعادل بازار و تامین نیاز مردم در تعطیلات عید سعید فطر بیش از 700 تن مرغ کشتار روز به بازار عرضه می شود.

وی بیان کرد: همچنین برای جلوگیری از افزایش قیمت مرغ 230 تن مرغ منجمد آماده توزیع در بازار است. تاج الدینی با بیان اینکه در 2 ماه اخیر بیش از 750 هزار قطعه مرغ در استان تولید شده است، اظهار کرد: برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم 344هزار قطعه جوجه ریزی شده که به زودی در بازار توزیع می شود.

وی ادامه داد: پارسال 12 واحد مرغداری راکد راه‌اندازی شد که با راه‌اندازی این واحدها، 222 هزار قطعه به میزان جوجه‌ریزی‌های استان افزوده شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیش از 142 واحد تولید گوشت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد فعال است که سالانه افزون بر 2 میلیون و 540 هزار قطعه مرغ گوشتی در شهرستان‌های مختلف استان تولید می‌شود.

وی تعداد مرغداری های تخمگذار کهگیلویه و بویراحمد را پنج واحد اعلام کرد و گفت: این تعداد با ظرفیت 160 هزار قطعه سالانه دو هزاروو 500 تن تخم مرغ تولید می کند.

*س_برچسب‌ها_س*