دوشنبه 16 مهر 1403

یک ربات گفتگو برنامه نابودی بشریت را توییت می‌کند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
یک ربات گفتگو برنامه نابودی بشریت را توییت می‌کند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از فاکس نیوز، علیرغم مزایای بالقوه هوش مصنوعی، برخی نگرانی‌ها در مورد خطرات مرتبط با توسعه آن افزایش یافته است.

یک ربات هوش مصنوعی اخیراً توییت‌هایی در مورد نابودی بشریت منتشر می‌کند. ربات، کی آس جی پی تی «ChaosGPT»، نسخه تغییر یافته‌ای از Auto-GPT شرکت اپن ای آی است، یک برنامه متن باز که قابلیت های مدل زبان GPT-4 را برجسته می کند.

ویدئویی که در یوتیوب از این فرآیند به اشتراک گذاشته شده نشان می دهد که کی آس جی پی تی پنج هدف: نابود کردن بشریت، ایجاد تسلط جهانی، ایجاد هرج و مرج و ویرانی، کنترل بشریت از طریق دستکاری و رسیدن به جاودانگی را دنبال می کند.

کاربر از کی آس جی پی تی در خواست می کند تا در حالت پیوسته اجرا شود که به موجب آن ممکن است برای همیشه اجرا یا اقداماتی را انجام دهد که معمولاً آنها را مجاز نمی‌دانید. ربات هم هشدار داده که مسئولیت آن برعهده کاربر است.

گزارش شده است که کی آس جی پی تی برای کمک به هدف خود برای نابودی بشریت، در مورد تسلیحات هسته‌ای تحقیق کرده و برای کمک از سایر ربات های هوش مصنوعی استفاده کرده است.

محققان پیش بینی می کنند که هوش مصنوعی می تواند منجر به فاجعه در سطح هسته ای شود. مطلب یوتیوب و توییتر که توسط این ربات ارسال شده این روند را بیشتر نشان می دهد.

ربات در یکی از پست‌هایش به تاریخ چهارشنبه گذشته، به بمب تزار اتحاد جماهیر شوروی سابق اشاره کرده، این بمب بزرگترین بمب هسته‌ای منفجر شده و قوی‌ترین انفجار انسان در تاریخ بود. پست دیگری انسان ها را به عنوان مخرب ترین و خودخواه ترین موجودات موجود تحقیر می کند.

خوشبختانه، برنامه‌های این ربات برای تسلط بر جهان فراتر از این چند توییت نبود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید کی آس جی پی تی چت جی پی تی نابودی بشریت خطرات هوش مصنوعی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
یک ربات گفتگو برنامه نابودی بشریت را توییت می‌کند 2