یک‌شنبه 15 مهر 1403

11 ورزشکار بیمار خاص زنجانی عضو تیم ملی هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
11 ورزشکار بیمار خاص زنجانی عضو تیم ملی هستند

زنجان - ایرنا - دبیر هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای استان زنجان گفت: ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای این استان از 11 ورزشکار ملی پوش برخوردار است.

رقیه کامران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یزدان ذوالقدر، غلامحسین سمیراخ، زهرا محمدی، زهرا ملکی و عشرت قلیزاده در رشته پتانگ، نعمت بابایی پور و بهروز به آوری در رشته دوچرخه سواری و پتانگ، امیرمحمد رحمانی در رشته دارت، بهروز سلیمی و صبا محمدی در رشته بدمینتون، حمید ابوالحسنی در رشته فوتبال، در تیم ملی حضور دارند.

وی اظهار داشت: ورزش های بیماران خاص و پیوند اعضای این استان در رشته های مختلف از جمله شطرنج، دو و میدانی، شنا، تنیس روی میز، دارت، دوچرخه، والیبال، فوتبال، بدمینتون، پتانگ (پرتاب گوی فلزی) و تیراندازی فعال هستند.

کامران با بیان اینکه بیماران خاص و پیوند اعضاء در قالب 6 گروه "دیابت، ام اس، هموفیلی، تالاسمی، همودیالیز، پیوند اعضا (کلیه، کبد، قلب و مغز استخوان) " فعالیت ورزشی دارند، افزود: 90 درصد ورزشکاران بیماران پیوند اعضا زنجان، پیوند کلیه و 10 درصد نیز پیوند کبد هستند.

دبیر هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان زنجان گفت: ورزشکاران پیوند اعضای این استان در 11 رشته، تالاسمی در هفت رشته (شنا، تنیس روی میز، دارت، پتانگ، بدمینتون، تیراندازی و شطرنج)، دیابت در پنج رشته (شنا، تنیس روی میز، دارت، شطرنج و تیراندازی)، ام اس در چهار رشته (تنیس روی میز، دارت، پتانگ و شطرنج) و هموفیلی و همودیالیز نیز در 2 رشته (دارت و شطرنج) فعال هستند.

کامران با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا، ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا زنجان را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است، یادآور شد: پارسال تعداد 281 ورزشکار (147 مرد و 134 زن) به صورت سازمان یافته و تحت پوشش بیمه ورزشی در این رشته ها فعالیت داشتند و 77 نفر از آنان به مسابقات قهرمانی کشور یا اردوهای تیم ملی راه یافتند.

وی، تعداد مربیان و داوران فعال در ورزش بیماران خاص و پیوند یاین استان را 20 نفر اعلام کرد و افزود: این مربیان و داوران دارای کارت مربیگری و داوی درجه یک، دو، سه و بین المللی هستند.

*س_برچسب‌ها_س*