سه‌شنبه 17 مهر 1403

126درصد تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه در یزد جذب شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
126درصد تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه در یزد جذب شد

دهقان، مدیرکل اقتصاد و دارائی استان یزد گفت: استان یزد با جذب 126درصد تسهیلات تبصره 18 رتبه دوم در سطح کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اینکه استان یزد از لحاظ جذب تسهیلات تبصره 18 رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد: در شرایطی که اعتبار در نظر گرفته شده برای استان تنها750میلیارد تومان بود با در پیش گرفتن سیاست ها و برنامه ریزی های لازم بیش از 950میلیارد تومان اعتبارات از این لحاظ برای استان جذب شد.

وی ادامه داد: استان یزد با جذب بیش از 126درصد اعتبارات تبصره18 رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است. مدیرکل اقتصاد و دارائی استان یزد با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی، صمت و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری بیشترین اعتبار جذب شده در این زمینه را به خود اختصاص داده اند اظهار داشت: حدود سه چهارم اعتبارات جذب شده استان توسط این سه دستگاه بوده است و در رتبه های بعدی پارک علم و فناوری، تعاون کار و رفاه اجتماعی، مسکن و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، فناوری اطلاعات، بهزیستی و کمیته امداد با توجه به نیاز، طرح ها و اولویت های وزارت خانه ها طرح های خود را معرفی و از این تسهیلات استفاده کرده اند. دهقان با تاکید بر اینکه اعتبارات بخش دانش بنیان استان از محل تبصره 18 حدود 60 میلیارد تومان بوده است خاطرنشان کرد: تسهیلات شرکت های دانش بنیان در قالب سهمیه دستگاه های اجرایی پرداخت شده و همچنین حدود 110میلیارد تومان اعتبار نیز جداگانه در این زمینه جذب شده که در قالب تسهیلات تبصره 18سال 1400 پرداخت شده است. وی با بیان اینکه تمامی بانک های استان یزد عملکرد مناسب و قابل قبولی در زمینه جذب منابع مالی تبصره 18 داشته اند تصریح کرد: هدف از ارائه این تسهیلات ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی است و سود این تسهیلات بین 8 تا 16 درصد متفاوت است. انتهای پیام / ک