سه‌شنبه 8 خرداد 1403

13 زندانی بی بضاعت به آغوش خانواده بازگشتند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
13 زندانی بی بضاعت به آغوش خانواده بازگشتند

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان از همت خیرین شاهرودی برای آزادسازی 13 زندانی بی بضاعت و کمک به بازگشت آنان به آغوش خانواده خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ امید کهربایی مدیرکل زندان‌های سمنان صبح امروز در حاشیه مراسم آزاسازی زندانیان در زندان شاهرود گفت: سه نفر از شهروندان نیکوکار شاهرودی با کمک 150 میلیون تومانی خود زمینه آزادسازی 13 نفر از زندانیان بی بضاعت را فراهم کردند.

وی افزود: این خیرین در تماس با مسئولان زندان شاهرود، نیت خود را برای آزادسازی زندانیان بی بضات جرائم عمد و بازگرداندن آنان به آغوش خانواده اعلام کردند، و بعلت اینکه این زندانیان در زمره گروه هدف ستاد دیه که شامل زندانیان جرائم غیرعمد می باشد، قرار ندارند و بدون کمک خیرین در زندان ماندگار خواهند شد.

مدیرکل زندان‌های سمنان با بیان اینکه تعدادی از زندانیان استان به دلیل محکومیت های رد مال در زندان به سر می برند خاطرنشان کرد: این مددجویان به واسطه اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی، متنبه شده و مسیر درست را برای ادامه زندگی انتخاب کرده اند، اما متاسفانه به دلیل فقر و ناتوانی مالی، قادر به رد مال و یا پرداخت مبلغ مورد شکایت نبودند.

وی اضافه کرد: مددکاران زندان های استان پس از اطمینان از اصلاح این دسته از مددجویان، فهرستی از مشخصات آنان را برای اختصاص کمک های خیرین تهیه و به روزرسانی می کنند.

کهربایی در تشریح آزادسازی 13 زندانی در شاهرود گفت: خوشبختانه نیت این سه خیر شاهرودی از ابتدا آزادسازی این گروه از زندانیان بود، زیرا اعتقاد براین است که هر انسانی در زندگی مرتکب خطا می شود و وظیفه جامعه است که دست آنها را بگیرد و برای هدایت به مسیر درست زندگی یاری شان دهد، ضمن آنکه شادمان ساختن دل فرزندان آنها در این روزهای دشوار از هر عمل خیری بالاتر است.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان تصریح کرد: این خیرین کمک های خود را به شماره حساب انجمن حمایت زندانیان شاهرود واریز کردند و طی هماهنگی صورت گرفته با مراجع محترم قضایی و پس از اخذ رضایت شاکیان، این زندانیان صبح امروز آزاد شدند و به کانون خانواده بازگشتند.

انتهای یپام / ک

13 زندانی بی بضاعت به آغوش خانواده بازگشتند 2