یک‌شنبه 15 مهر 1403

15میلیارد تومان تسهیلات برای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد زنجان پرداخت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
15میلیارد تومان تسهیلات برای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد زنجان پرداخت شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: طی نیمه نخست امسال 15 میلیارد و782 میلیون تومان تسهیلات درقالب وام قرض‌الحسنه برای توانمندسازی جامعه هدف در قالب طرح‌های اشتغال و خودکفایی، کارگشایی و تسهیلات مسکن به مددجویان تحت حمایت توسط صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان پرداخت شده است.

هدایت صفری روز شنبه در جمع خبرنگاران خدمات ارائه‌شده توسط صندوق امداد ولایت استان را مناسب ارزیابی کرد و افزود: از زمان راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت شعبه زنجان خدمات قابل‌توجهی برای مددجویان و افراد نیازمند استان ارائه‌شده است و با مشارکت خیران و نیکوکاران این خدمات بهتر و بیشتر می‌شود.

وی بابیان اینکه فعالیت‌های این صندوق بر اساس مقررات بانک مرکزی و به صورت بانکداری اسلامی و کاملا قرض الحسنه صورت می‌گیرد، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 15 میلیارد و782 میلیون تومان تسهیلات به 2 هزارو 2 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان به صورت قرض الحسنه در قالب طرح‌های اشتغال و خودکفایی، تسهیلات کارگشایی و تسهیلات خرید، احداث و ودیعه مسکن در کمال عزت و احترام و کرامت انسانی مددجویان و در کوتاه‌ترین زمان انتظار پرداخت شده است. وی ادامه داد: از مجموع تسهیلات پرداختی صندوق امداد ولایت در سال جاری 176فقره تسهیلات اشتغال و خودکفایی، یک هزارو 170 فقره وام حمایتی و کارگشایی و 656 فقره تسهیلات خرید، احداث و ودیعه مسکن بوده است. مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: از دیگر اهداف صندوق امداد ولایت اشاعه سنت حسنه قرض‌الحسنه در جامعه، جذب منابع بیشتر از خیران برای پرداخت وام قرض‌الحسنه و تغییر رویکرد کمک‌های کمیته امداد از حمایت های بلاعوض به معوض است.

به گزارش ایرنا، بیش از 28 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 55 هزار نفر از خدمات کمیته امداد در قالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان زنجان بهره مند هستند.

*س_برچسب‌ها_س*