شنبه 7 مهر 1403

17 پروژه عشایری در سیستان و بلوچستان آماده افتتاح و کلنگ‌زنی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
17 پروژه عشایری در سیستان و بلوچستان آماده افتتاح و کلنگ‌زنی است

زاهدان - ایرنا - مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: 17 پروژه در مناطق مختلف عشایری این استان به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی آماده افتتاح و کلنگ‌زنی است.

حمید طوقی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این تعداد پروژه با اعتباری افزون‌بر هشت میلیارد و 600 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی در مناطق عشایری سیستان و بلوچستان اجرا شده است.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این تعداد طرح 285 خانوار عشایر سیستان و بلوچستان از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان گفت: بهره‌برداری از این تعداد طرح زمینه اشتغال افزون‌بر 34 نفر از عشایر این استان را به طور مستقیم و پنج هزار و 980 نفر را به طور غیرمستقیم فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل تامین آب و ساخت منبع، لایروبی، ته زنی، تجهیز چاه، انتقال آب با لوله، بهسازی، تجهیز چاه آب و اجرای شبکه داخلی بوده است.

طوقی بیان کرد: عشایر سیستان و بلوچستان با جمعیتی بیش‌از 102 هزار نفر دارای 900 هزار راس دام هستند که 25 درصد تولیدات دامی این استان را تامین می‌کنند.

سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 188 هزار و 222 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بر اساس آمارهای موجود افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند. این استان دارای 20 شهرستان است و افزون بر 1300 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.

*س_برچسب‌ها_س*