شنبه 7 مهر 1403

2 صیاد متخلف در سد خراسانه بوکان دستگیر شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2 صیاد متخلف در سد خراسانه بوکان دستگیر شدند

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: 2 صیاد متخلف که به صورت غیرمجاز در حاشیه سد خراسانه این شهرستان اقدام به صید ماهی می‌کردند دستگیر شدند.

آوات بازیار روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین انجام گشت و کنترل در سد خراسانه به 2 نفر صیاد غیرمجاز برخورد کردند که با استفاده از تور ماهگیری اقدام به صید غیرمجاز می‌کردند.

وی افزود: از این متخلفان 100 قطعه ماهی سه رشته تور ماهی‌گیری به‌طول 250 متر و سایر اداوات صید کشف و ضبط شد که با تشکیل پرونده به مراجع قضایی شهرستان ارجاع داده شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان ادامه داد: محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست بوکان به صورت شبانه‌روزی در مسیرهای منطقه حفاظت شده دشت "سوتاو" و دیگر مناطق شکار ممنوع در حال گشت و کنترل بوده و با هرگونه تخلف و صید برخورد قانونی می‌کنند.

بازیار اضافه کرد: با توجه به فصل تخم‌گذاری و زادآوری گونه‌های مختلف آبزیان، در این فصل از سال هرگونه صید ماهی در رودخانه‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین تهدیدات تنوع زیستی آبزیان رودخانه ممنوع است.

وی صید ماهی با تور دیواری را نیز در منابع آبی این شهرستان ممنوع اعلام کرد و گفت: مجوز استفاده از این نوع تور برای صید ماهی در سدها و منابع آبی به لحاظ تأثیرگذاری آن در کاهش جمعیت ماهیان به هیچ صیادی داده نمی‌شود.

وی از دوستداران محیط زیست این شهرستان خواست که درصورت مشاهده هرگونه تخریب و صید و شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

سد خراسانه یک سد مخزنی باهسته رسی است که در 20 کیلومتری شهرستان بوکان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*
2 صیاد متخلف در سد خراسانه بوکان دستگیر شدند 2