یک‌شنبه 15 مهر 1403

20 درصد جمعیت شهری گنبدکاووس ورزش می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
20 درصد جمعیت شهری گنبدکاووس ورزش می‌کنند

گنبدکاووس - ایرنا - رییس هیات ورزش‌های همگانی گنبدکاووس گفت که طبق مشاهدات میدانی و گزارش پویش‌های ورزشی، در شرایط کرونایی حال حاضر، فقط 35 تا 40 هزار نفر از جمعیت حدود 160 هزار نفری این شهر به صورت سازمان یافته و خودجوش ورزش می‌کنند که حدود 20 هزار نفر آنها ورزشکاران سازمان یافته هستند.

سیدمحمد حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: علاوه بر ورزشکاران، حدود 20 هزار نفر از شهروندان گنبدکاووس نیز با پیوستن به پویش‌های ورزشی مختلف مانند "در خانه ورزش کنیم، آوای ورزش در همسایگی و آماده‌باش"، شرکت در مسابقات ورزشی مجازی و استفاده از جاده سلامت برای پیاده روی، به منظور حفظ سلامتی و جلوگیری از کم تحرکی دوران کرونا، ورزش می‌کنند.

وی افزود: فدراسیون ورزش همگانی با برپایی پویش‌های متنوع سعی دارد، گروه‌های مختلف جامعه را به سمت فعالیت‌های ورزشی تشویق کند چرا که خیلی از افراد جامعه در دوران کرونا به دلیل حضور در منزل، درگیر اضافه وزن و چاقی شدند.

حسینی اضافه کرد: 55 رشته ورزشی زیر مجموعه فدراسیون ورزش همگانی قرار دارد که تاکنون 20 رشته ورزشی آن از جمله "پلاتس، اروبیک، یوگا، آمادگی جسمانی، ورزش در طبیعت، ماهی‌گیری و دوچرخه سواری در طبیعت" در گنبدکاووس فعال شده است.

وی همچنین با قدردانی از شهرداری گنبدکاووس برای ایجاد جاده سلامت در حاشیه جاده کمربندی صیاد شیرازی، اضافه کرد: با توجه به تعطیلی باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی به دلیل شیوع کرونا، ساعات بعدازظهر و شب جمعیت زیادی از مردم در این جاده به پیاده روی و نرمش مشغول هستند.

رییس هیات ورزش‌های همگانی گنبدکاووس ادامه داد: چندی پیش با امضای توافق‌نامه میان فدراسیون ورزش‌های همگانی و شهرداری گنبدکاووس، این شهر به طور رسمی به جمع نامزدهای دریافت نشان ملی شهر فعال پیوست.

وی افزود: طرح ملی شهر فعال از جمله برنامه‌های فدراسیون ورزش همگانی برای ایجاد شهر دوستدار ورزش، بازی کودکان، پیاده روی، دوچرخه سواری و آمادگی جسمانی است.

هم اکنون در شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت، افزون بر 10 هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب 38 هیات ورزشی مشغول فعالیت هستند.

*س_برچسب‌ها_س*