یک‌شنبه 17 تیر 1403

20 شکارچی متخلف دستگیر شدند

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
20 شکارچی متخلف دستگیر شدند

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از دستگیری 20 شکارچی متخلف به همراه صید در مازندران خبر داد.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از دستگیری 20 شکارچی متخلف به همراه صید در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا بنی اسدی فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از دستگیری 20 شکارچی متخلف به همراه صید در مازندران خبر داد و گفت: محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران، حین گشت و کنترل در شهرهای نوشهر، آمل، بابل، قائمشهر، ساری، میاندورود و بهشهر متخلفان شکار و صید را به همراه 14 قبضه سلاح شکاری، لاشه یک رأس گراز وحشی، لاشه یک طاقه قرقاول، چهار قطعه ماهی،3 رشته تور سالیک و 3 عدد لنسر کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر طی گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده ساروس در البرز مرکزی از یک شکارچی غیرمجاز یک قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط کردند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در آمل نیز محیط بانان با همکاری مأموران انتظامی این شهرستان حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی طی شش مأموریت جداگانه، شکارچیان غیرمجاز را به همراه 8 قبضه سلاح شکاری، لاشه یک طاقه قرقاول، لاشه یک رأس گراز، تعدادی فشنگ و سایر ادوات شکار، دستگیر و طی دو مأموریت دیگر از سه صیاد غیر مجاز 2 رشته تور ماهیگیری سالیک، سه رشته دام ماهیگیری و چار قطعه ماهی معمولی در رودخانه محور هراز و رودخانه گرمرود بخش دشتسر کشف و ضبط نمودند.

در ادامه این روند در بابل هم مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان حین گشت و کنترل در حوزه استحفاظی از یک صیاد غیرمجاز یک رشته تور ماهیگیری (سالیک) و 10 رشته تور ماهیگیری دیگر کشف شد.

سردار بنی اسدی فر بیان داشت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست قائمشهر در رودخانه تلار، روستای سنگتاب از صیادان غیرمجاز چهار رشته دام و یک عدد چوب ماهیگیری کشف کردند.

وی گفت: در این گشت‌های هدفمند در ساری مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در محیط بانی دودانگه محمدآباد و محیط بانی هولار و در مناطق حوزه استحفاظی طی دو مأموریت از شکارچیان غیرمجاز 3 قبضه سلاح شکاری به دست آوردند.

مأموران یگان حفاظت محیط زیست میاندورود نیز در رودخانه زردی بخش گهرباران این شهرستان دو رشته دام جمع آوری و سه عدد لنسر را ضبط کردند.

سردار بنی اسدی فر در پایان تصریح کرد محیط بانان جان بر کف یگان حفاظت محیط زیست بهشهر حین گشت و کنترل در مناطق شکار ممنوع، "هزارجریب"، از شکارچیان غیرمجاز 2 قبضه سلاح شکاری وتعدادی فشنگ کشف و ضبط و متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.