پنج‌شنبه 19 مهر 1403

22 هزار ژل و مواد ضدعفونی کننده از طریق داروخانه‌های زنجان توزیع می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
22 هزار ژل و مواد ضدعفونی کننده از طریق داروخانه‌های زنجان توزیع می‌شود

زنجان - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته از امروز / شنبه / حدود 22 هزار ماسک و ژل ضد عفونی کننده در داروخانه‌های سطح این استان توزیع می‌شود.

دکتر جواد تاج‌کی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان ماسک و مواد ضدعفونی کننده به تدریج توزیع می شود و طبیعی است که یک شرکت تولید کننده در زمان واحد نمی تواند برای 110 داروخانه استان توزیع اقلام داشته باشد.

وی اضافه کرد: عموم مردم نیز به این مهم توجه داشته باشند در هر داروخانه علاوه بر ژل و محلول ضد عفونی کننده برای هر فرد فقط پنج عدد ماسک تحویل داده می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: شهروندان نگران نباشند، چرا که توزیع اقلام بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا با توجه به تامین نیازهای بیمارستانی استان، با همکاری واحدهای تولید کننده استانی با جدیت بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی اظهار داشت: طی هفته گذشته 200 هزار ماسک در استان توسط داروخانه‌ها توزیع شد که این روند تا رسیدن به ثبات تداوم خواهد یافت.

این مسؤول، بهترین راهکار پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا را ماندن در خانه ذکر کرد و گفت: تهیه ماسک و استفاده از آن به معنی ایمن شدن افراد در برابر این بیماری نیست چراکه اغلب مردم با این تصور و زدن ماسک رهسپار مراکز تجمعی می شوند.

وی اضافه کرد: بر این مبنا توصیه می شود افراد از حضور در بیرون از منزل اجتناب کرده چرا که احتمال ابتلا در شرایط مختلف وجود دارد.

تاج‌کی افزود: شمار مبتلایان، مشکلات و نیازهای بخش بهداشت و درمان را چندین برابر افزایش می دهد و بر این اساس تک تک افراد جامعه با حساسیت بیشتری به نکات و اطلاعیه های مسؤولان بهداشتی توجه و آنها را به کار ببندند.

به گفته معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، ژل های ضد عفونی کنند تقلبی در بازار وجود دارد که در این راستا همشهریان به علامت سیب سلامت، کد بهداشتی و آدرس محل تولید محصولات درج شده در آنها، توجه جدی داشته باشند و در صورت اطمینان از سلامت آنها مصرف کنند.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور اعلام کرد: هزار و 234 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و در مجموع تعداد این بیماران در کشور به چهار هزار و 747 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*