شنبه 14 مهر 1403

233 هزار بسته معیشتی در زنجان توزیع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
233 هزار بسته معیشتی در زنجان توزیع شد

زنجان - ایرنا - فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: در راستای کمک مومنانه و براساس بانک اطلاعاتی که با تدبیر مسئوولان ارشد استان ایجاد شده تا کنون 233 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

سردار جهانبخش کرمی شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت کرونای استان که باحضور معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، افزود: کمک‌های جمع‌آوری شده مردم و دستگاه های اجرایی برای قشر نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا، 233 هزار بسته معیشتی هر یک به ارزش 300 تا 350 هزار تومانی توزیع شده است. وی با اشاره به اقدامات سپاه در قالب کمک مومنانه اضافه کرد: بیش از 11 هزار بسته کامل توزیع بسته بهداشتی در روستاهایی که امکان دسترسی و تامین امکانات لازم نداشته اند توزیع و برای مناطق حاشیه نشین‌، نیز 10 هزار پرس غذای گرم توزیع شده است. به گفته این مسؤول، در تولید ماسک، 109 کارگاه در مساجد فعالیت می‌کند که بیش از سه میلیون عدد ماسک رایگان بین مردم توزیع کرد، که تمامی این اقدامات با مدیریت و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان انجام گرفته است. وی با بیان اینکه در بحث ضدعفونی مناطق شهری و روستایی، هیچ جایی بدون هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی ضدعفونی نشده است، اظهار داشت: در این راستا 12 هزار. 500 نقطه از مناطق شهری و روستایی ضدعفونی شدند. فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: طی روزهای کرونایی 6 هزار گروه جهادی به کارگیری شده و 985 گروه جهادی استان نیز هرکدام چندین بار، پای کار بودند. کرمی با اشاره به توزیع بیش از پنج هزار بسته کامل نوشت‌افزار به ارزش هر بسته 140 هزار تومان میان دانش‌آموزان نیازمند زنجانی افزود: در این راستا کارهای خوبی از جمله تشکیل گروه سرود پایگاه‌ها، برای روحیه دادن به مردم، محله به محله تشکیل و برنامه هایی برگزار شده است. وی در خصوص طرح سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی نیز خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام گرفته به این نتیجه رسیدیم که اکنون به مثابه شرایط جنگی است و تلفات و خسارت اقتصادی و مادی بیشتری هم دارد که بر این مبنا همه دستگاه‌های متولی امر باید کمک کنند چراکه در این شرایط اقتدار نظام مطرح است و از طرفی وظیفه داریم برای سلامتی مردم تلاش کنیم.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: سپاه استان هم با تشکیل کمیته عملیاتی، جلسات و هماهنگی‌های استانی و بین بخشی توجیهی فرمانده هان را برای اجرای بهینه این طرح برگزار کرد. کرمی با بیان اینکه در بحث کمیته حمایت نیز 13 هزار بسته در قالب این طرح توسط قرارگاه‌های محله‌ای بسیج توزیع شده است افزود: در کمیته عملیاتی، کاملا آماده و هماهنگ هستیم که در بحث نقاهتگاه ها نیز باید این مکان‌ها با همکاری سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و هلال احمر تحت فرماندهی قرارگاه استانی و شهرستانی، با مدیریت استاندار و در شهرستان‌ها، با مدیریت فرمانداران انجام شود. این مسؤول با تاکید براینکه در صورت نیاز، بسیح کمک حال کمیته‌های دیگر است، خاطرنشان کرد: امرورز در شرایط کرونایی جان مردم از همه چیز مهمتر بوده و همانطور که سپاه در زمان جنگ در شلمچه و خرمشهر در مقابل ضدهوایی دشمن با تیربار دوشکا می‌جنگید، امروز هم وظیفه دارد برای سلامت مردم تلاش کند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*