پنج‌شنبه 19 مهر 1403

3 پروژه توسعه شهری با همکاری بنیاد علوی در لنده اجرا می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
3 پروژه توسعه شهری با همکاری بنیاد علوی در لنده اجرا می‌شود

یاسوج - ایرنا - دبیر نهاد طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در لنده گفت: سه طرح مهم توسعه و زیباسازی شهری از سوی بنیاد علوی در این شهرستان اجرا می‌شود.

مراد مرادپور روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: این طرح‌ها شامل ساماندهی مبلمان شهری، بهسازی معابر و احداث بلوار سلامت است.

وی بیان کرد: سهم مشارکت بنیاد بیش از 70میلیارد ریال است که همکاری شورا و شهرداری برای تکمیل طرح‌ها ضروری است.

مرادپور تصریح کرد: علاوه بر اجرای این طرحها, بنیاد با تامین چهارمیلیارد ریال در اجرای پروژه آسفالت معابر شهرک سرآسیاب، فجر و بهاران با شهرداری همکاری خوبی داشته است.

وی افزود: این طرحها علاوه بر زیباسازی و افزایش نشاط اجتماعی شهروندان نقش مهمی در کاهش آلودگی و بیماری ها، کاهش هزینه های سوخت، ترافیک شهری و حوادث جانی و مالی دارد.

مرادپور تصریح کرد: طرح پیشرفت و آبادانی مناطق کم برخوردار با همکاری بنیاد مستضعفان بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در شهرستان لنده و 14 منطقه دیگر کشور در حال اجراست.

وی رفع محرومیت و توانمند سازی اقتصادی و فرهنگی، توانمند سازی اجتماعی مردم و تکیه بر قابلیت‌ها و توانمندی‌های بومی و طبیعی مناطق بر اساس پژوهش‌های میدانی از مهمترین اهداف اجرای طرح محرومیت زدایی لنده اعلام کرد.

شهرستان کوهپایه ای، گرمسیری و قدیمی لنده به مرکزیت شهر لنده از شهرستان های هشت گانه کهگیلویه وبویراحمد دارای جمعیتی افزون بر 23 هزار نفر در فاصله حدود 270 کیلومتری یاسوج مرکز این استان واقع شده است. شهرستان لنده با پنج هزارو 560 خانوار، 106 روستا و 41 درصد جمعیت روستایی و 59 درصد جمعیت شهری یکی از شهرستان های محروم کشور به شمار می رود.

*س_برچسب‌ها_س*