شنبه 14 مهر 1403

30 درصد جمعیت روستایی بوشهر زیر پوشش بیمه کشاورزی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
30 درصد جمعیت روستایی بوشهر زیر پوشش بیمه کشاورزی است

بوشهر - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 18 هزار سرپرست خانوار معادل 30 درصد از جمعیت روستایی این استان زیر پوشش بیمه اجتماعی کشاورزی است.

کیانوش کازرونی روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: بر این اساس بوشهر استان چهاردهم کشور از نظر افراد زیرپوشش بیمه اجتماعی کشاورزی را به خود اختصاص داده‌است که این جمعیت باید تا پایان سال 99 به 50 درصد برسد.

وی بیان کرد: باتوجه به صنعتی بودن استان بوشهر پوشش جمعیت بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بویژه در جنوب استان ضعیف است.

کازرونی اضافه کرد: با توجه به اینکه ماهیت بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اختیاری است و ساکنان روستاها، عشایر و کشاورزان نیز کارفرما ندارند و برای خود کار می‌کنند باید تلاش کرد زمینه جذب آنان به این نوع بیمه فراهم شود.

وی یادآور شد: فرهنگ‌سازی لازم برای جذب هر چه بیشتر خانوارهای روستایی به بیمه اجتماعی کشاورزی ضرری است.

کازرونی ادامه داد: هدف از تاسیس این صندوق بیمه کردن کشاورزان، روستائیان و عشایر با کمترین هزینه و ارائه خدمات بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت است که در زمان حاضر 421سرپرست خانوار مستمری بگیر، 135 خانوار روستایی ازمزایای ازکارافتادگی، 235 خانوار از بازماندگان افراد فوت شده و 51 خانوار از مزایای بازنشستگی پیش از موعد بهره‌مند هستند.

کازرونی افزود: روستائیان، کشاورزان و عشایر 18 تا 50 سال می‌توانند با مراجعه به 24 کارگزاری فعال شامل دفاتر پیشخوان یا تعاونی‌های تولیدی روستاها خود را بیمه کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی اظهار اظهارداشت: با توجه به اینکه در روستاها دهیاری‌ها متولی اطلاع رسانی به شمار می‌روند انتظار می‌رود در زمینه جذب روستائیان به این صندوق پای کار آیند و از بودجه و فرصتی که در اختیار استان قرار دارد استفاده تا هیچ روستایی بدون بیمه نباشد.

کازرونی گفت: سهم دو برابری دولت در پرداخت حق بیمه و امکان انتقال سوابق بیمه‌ای فرد بیمه شده به سایر صندوق‌ها از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان است.

*س_برچسب‌ها_س*