چهارشنبه 18 مهر 1403

319 سازمان مردم نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
319 سازمان مردم نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند

تهران - ایرنا - مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه وزارت ورزش و جوانان، از فعالیت 319 سازمان مردم نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

سجاد سالک روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در حال حاضر 319 سمن به منظور فعالیت در حوزه آسیب‌های اجتماعی که متشکل از آسیب‌های رفتاری، خودکشی، خشونت‌های خیابانی، سوء‌تغذیه، فرزندان طلاق، مبارزه با اعتیاد، کودکان خیابانی و بی‌سرپرست است، با اخذ مجوز رسمی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این که 603 مجوز نیز در حوزه فرهنگی به سمن‌ها داده شده، ادامه داد: 256 سازمان مردم نهاد نیز در زمینه علمی - پژوهشی که در زیرشاخه‌های طرح‌های پژوهشی، پژوهش محوری، توسعه وفناوری تقسیم‌بندی می‌شود، فعالیت می‌کنند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: 356 سازمان مردم نهاد هم در حوزه اعتقادی و مذهبی با اخذ مجوز رسمی در کشور فعال و در مجموع 2 هزار و 29 سمن در حوزه مباحث اجتماعی خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، اکنون بیش از 3 هزار و 200 سازمان مردم نهاد در زمینه فرهنگ‌سازی، تغییر و تحول در حوزه اشتغال، خدمات اجتماعی، آگاهی‌بخشی در خصوص محیط زیست و مصرف انرژی، تولید و توزیع رایگان کالاهای ضروری برای نیازمندان و مناطق حاشیه‌نشین و... به ویژه در مواقع بحران (هماهنگ با سازمان‌های مربوطه) فعالیت می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*