یک‌شنبه 15 مهر 1403

350 پایگاه اوقات فراغت در استان مرکزی سازمان‌دهی شده / در اراک، ساوه و دلیجان مشکل فضای آموزشی داریم

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
350 پایگاه اوقات فراغت در استان مرکزی سازمان‌دهی شده / در اراک، ساوه و دلیجان مشکل فضای آموزشی داریم

نوازنی با اشاره به اینکه در سه شهر اراک، ساوه و دلیجان شاهد تراکم بسیار بالا هستیم و مشکل فضای آموزشی داریم بیان کرد: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها شاهد کاهش تراکم در سطح فضای آموزشی باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ احمدرضا نوازنی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در شورای آموزش و پروش استان مرکزی گفت: موضوع تغییر و تحول در مجموعه آموزش و پرورش استان با قوت در حال انجام است و در سطح شهرستان ها تغییرات در حال انجام است.

نوازنی اظهار کرد: طرح جبرانی تابستانی برای دانش آموزانی که در طی دوره بیماری کرونا آسیب آموزشی دیده اند و برای رفع اشکالات آنها برای دانش آموزان ابتدایی، متوسطه اول و دوم در دستور کار قرار گرفته و همه می توانند در این دوره ها شرکت کنند و امروز به طور نمادین در شهر مهاجران آغاز می شود.

وی ادامه داد: در خصوص وضعیت نیروی انسانی نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داریم و هم در خصوص انتقالی به سایر شهرستان ها و هم فارغ التحصیل ها و ورودی ها وضعیت بهتری داریم و خوشبختانه سطح رضایتمندی در این دو موضوع مطلوب تر از سال گذشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: طرح ساماندهی فضاهای آموزشی مدارس در حال انجام است و در راستای رضایتمندی بیشترین بهره برداری را خواهیم برد.

در اراک، ساوه و دلیجان مشکل فضای آموزشی داریم

نوازنی با اشاره به اینکه در 3 شهر اراک، ساوه و دلیجان شاهد تراکم بسیار بالا هستیم و مشکل فضای آموزشی داریم بیان کرد: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه ها شاهد کاهش تراکم در سطح فضای آموزشی باشیم.

وی افزود: طرح تشکیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی در دستور کار قرار گرفته که همه فعالیت های غیرموظف آموزش و پرورش در ذیل این قرارگاه انجام خواهد شد و امیدواریم به زودی نشست این قرارگاه با حضور استاندار مرکزی برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: برای ارائه فعالیت در اوقات فراغت تابستانه در سطح مدارس و کانون ها ویژه نوجوانان نیاز به اعتبار داریم و البته همه ظرفیت ها را پای کار خواهیم آورد.

350 پایگاه اوقات فراغت در استان سازمان‌دهی شده‌اند

وی ادامه داد: در راستای ارائه خدمات اوقات فراغت تابستانه 350 پایگاه سازمان‌دهی شده‌اند که از ظرفیت‌های دارالقرآن‌ها، کانون‌ها، اردوگاه‌ها، مدارس و سالن‌های ورزشی استفاده خواهیم کرد و رویکرد محله محوری است.

نوازنی گفت: طبق سند تحول آموزش و پرورش برنامه های اوقات و فراغت دانش آموزان با رویکرد نشاط، شادابی و امیدآفرینی برای دانش آموزان انجام خواهد شد و مسئله تحکیم خانواده و تقویت بنیان خانواده برای رفع آسیب های اجتماعی نیز بسیار مورد توجه است و در این خصوص راهبردهایی مشخص شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: توجه به مسئله عفاف و حجاب پیوست کلیه فعالیت ها در اوقات و فراغت تابستانه است و از ظرفیت های دهه ولایت و ماه محرم نیز استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: امیدآفرینی و تقویت سلامت جسمی و روانی نوجوانان مهمترین هدف طرح غنی سازی اوقات فراغت است و در این راستا همه ظرفیت ها را پای کار خواهیم آورد.

نوازنی بیان کرد: همچنین طرح اردوهای هفت اقلیم با همکاری ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی با رویکرد امام شناسی و آشنایی نوجوانان و دانش آموزان با مفاخر و مشاهیر استان در دستور کار قرار گرفته که به صورت 3 روزه و با حضور اساتید برجسته انجام می شود.

حضور 30 هزار نفر ازدانش آموزان در فعالیت های اوقات و فراغت

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: همچنین طرح کشوری تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم که با فرمان مقام معظم رهبری در دستور کار وزارت آموزش وپرورش قرار گرفته در سطح استان برنامه ریزی شده است و پیش بینی می شود بیش از 30 هزار نفر از دانش آموزان در فعالیت‌های اوقات و فراغت شرکت کنند.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین طرح های دولت سیزدهم سند تحول دولت مردمی است که برش استانی آن با رویکردهای عدالت محوری و فساد ستیزی به مثابه جوهره تحول و مسیر اصلی برای حرکت آینده، میدان داری مردم با پیشتازی جوانان، دانش و خیزش علمی برای تولید ثروت و اقتدار آفرینی و خانواده مداری به مثابه پیکره سلولی بنیادین تحول مد نظر است.

نوازنی یادآور شد: طرح شهید سلیمانی با هدف بهینه سازی و متناسب سازی اماکن در حوزه کارهای فرهنگی و تربیت بدنی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: نهضت طراحی و ایجاد 33 فضای درون مدرسه ای در قالب طرح شهید سلیمانی با رویکرد عدالت و خدمت به مردم در استان مرکزی در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم با هم افزایی و مشارکت همه جانبه استانی شاهد اتفاقات خوب خصوصا مناطق محروم و حاشیه نشین باشیم.

انتهای پیام /