دوشنبه 23 مهر 1403

400 واحد مسکونی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) در همدان بهره‌برداری شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
400 واحد مسکونی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) در همدان بهره‌برداری شد

همدان - ایرنا - 400 واحد مسکونی که بر اثر سیلاب نوروز 1398 در نقاط مختلف استان همدان خریب شده بود به صورت همزمان با حضور سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان روز پنجشنبه در حاشیه بهره‌برداری همزمان این واحدها در روستای موییجین همدان به خبرنگار ایرنا گفت: در نوروز سال 1398 نزدیک به یک هزار و 100 واحد مسکونی بر اثر سیلاب در این استان به صورت کامل تخریب شد.

پیمان ترکمانه ادامه داد: از این تعداد 500 واحد در دی ماه سال گذشته و 400 واحد دیگر نیز امروز با بازسازی کامل در اختیار مالکان آن قرار گرفت.

وی افزود: 200 واحد مسکونی باقی مانده نیز تا پایان خرداد امسال به بهره برداری می‌رسد.

ترکمانه اظهار داشت: به ازای هر یک از واحدهای ساخته شده، 40 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه، 16 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض، 160 کیسه سیمان هدیه رهبر معظم انقلاب و 10 میلیون تومان کمک بلاعوض از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: بیش از 95 درصد از واحدهای تخریب شده متعلق به افراد کم بضاعت و روستا نشینان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان بیان کرد: نزدیک به 2 هزار واحد مسکونی نیز بر اثر سیلاب آسیب دیده بودند که عملیات ترمیم و نوسازی آن‌ها تا آذر ماه سال گذشته به پایان رسید.

وی با اشاره به سفر رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) به همدان گفت: پس از بهره برداری از این واحدهای مسکونی، 2 مرکز نیکوکاری رسانه و اصناف بازار همدان نیز با حضور وی بهره برداری می‌شود.

ترکمانه با بیان اینکه در طول ماه رمضان در مجموع 30 هزار سبد غذایی در همدان پخش می‌شود، اضافه کرد: مرحله سوم توزیع سبد غذایی نیز امشب با توزیع 10 هزار سبد انجام می‌شود.

وی افزود: پس از توزیع سبد غذایی، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور در صدا و سیمای مرکز همدان در برنامه زنده تلویزیونی شرکت می‌کند.

بر اساس آخرین آمار بیش از 51 هزار خانواده شامل 102 هزار تن، از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان بهره می‌برند.

*س_برچسب‌ها_س*