دوشنبه 2 مهر 1403

42.8 تن شمش طلا در 6 ماهه امسال وارد کشور شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
42.8 تن شمش طلا در 6 ماهه امسال وارد کشور شد

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران، ارزش این میزان شمش طلا در این مدت را 2.5 میلیارد دلار ذکر کرد.

رضوانی‌فر گفت: در سال گذشته در همین مدت 7.3 تن شمش طلا به ارزش 466 میلیون دلار وارد کشور شده بود.

به گفته وی، در این مدت 96.8 درصد از وزن شمش طلای وارداتی در سال 1403 از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) وارد و ترخیص گردید.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران اظهار داشت: گمرکات باشماق، تبریز، مشهد، فرودگاه اصفهان، پیرانشهر و یزد از دیگر گمرکاتی بودند که در 6 ماهه سال جاری شمش طلا از این گمرکات وارد و ترخیص شده است.

شایان ذکر است، هیئت دولت در آذرماه سال 1401 مصوب کرد تا تسهیلاتی جهت واردات شمش طلا برقرار شود، پس از این مصوبه، واردات شمش طلا به کشور آغاز شد.

رشد 50 درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در 6 ماهه امسال

رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: 66 درصد از حجم ترانزیت خارجی از مسیر ایران در این مدت از مبدا 3 گمرک پرویزخان، شهیدرجایی و گمرک باشماق بوده است.

رضوانی‌فر اظهارداشت: گمرک پرویزخان با 3.1 میلیون تن، گمرک بندر شهیدرجایی با 2.9 میلیون تن و گمرک باشماق با 1.6 میلیون تن در بین گمرکات کشور بیشترین میزان ترانزیت خارجی را به عنوان گمرکات مبدا به خود اختصاص دادند.

وی گفت: در 6 ماهه 1403، ترانزیت خارجی از مبدا گمرک پرویز‌خان 128 درصد، گمرک بندر شهید رجایی 18 درصد و از گمرک باشماق 105 درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گفته وی، گمرکات سرخس، بازرگان، پیرانشهر، بیله‌سوار، جلفا، آستارا و لطف‌آباد از دیگر گمرکاتی بودند که در 6 ماهه امسال بیشترین حجم ترانزیت خارجی از مسیر ایران را به خود اختصاص دادند.