یک‌شنبه 15 مهر 1403

44 طرح سرمایه گذاری و تولیدی پارسال در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
44 طرح سرمایه گذاری و تولیدی پارسال در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 44 طرح سرمایه‌گذاری و تولیدی نیمه تمام پارسال از طریق حمایت کارگروه تسهیل رفع موانع تولید با اشتغال 540 نفر به بهره‌برداری رسید.

احمدعلی موهبتی روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سال گذشته 36 نشست تسهیل و رفع موانع تولید در این استان برگزار شد که نتیجه این جلسات 295 مصوبه بوده که 176 مورد آن اجرا و 119 مورد آن در دست اجراست.

وی ادامه داد: امسال نیز با وجودشیوع ویروس کرونا 6 نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکنون در سیستان و بلوچستان برگزار شده و اتمام طرح‌های بزرگ استانی هدف اصلی این جلسات است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: سال گذشته 153 بنگاه تولیدی و طرح نیمه تمام با اشتغال هزار و 116 نفر احیا و تکمیل شد.

وی افزود: از این تعداد بنگاه تولیدی،33 بنگاه غیرفعال و راکد با اشتغال 254 نفر احیا و 76 واحد تولیدی که با کمتر از ظرفیت فعالیت می‌کردند که با حمایت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ظرفیت تولید آنها افزایش و 322 اشتغال جدید ایجاد شد.

موهبتی ادامه داد: 2 پروژه سیمان تیس و کاشی وشنگار از جمله طرحهای مهم و بزرگ این استان هستند که مجموعا بیشاز هزار و 500فرصت اشتغال در این استان را ایجاد می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: فاز نخست هر 2 پروژه در نیمه اول سال آینده انجام خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به سال جهش تولید آنچه در این ستاد مهم محسوب می‌شود رفع موانع تولید در حوزه شهرک‌های‌صنعتی سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: مشکلات مربوط به حوزه شهرک‌های صنعتی تماما مطرح و به دنبال رفع این موانع هستیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در ادامه این نشست به وضعیت طرح های در دست اجرای صنعتی و معدنی این استان اشاره کرد و گفت: هزار و 260 طرح صنعتی و تولیدی با حجم سرمایه گذاری 36 هزار و 222 میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال بالغ بر 30 هزار نفر در حال اجراست که 62 درصد این طرح‌ها در شهر زاهدان است.

محمود رضا رحمتیان بیان کرد: پودر شوینده، سیمان، محصولات فلزی، سموم دفع آفات نباتی، کنسرو ماهی و بسته بندی گوشت از جمله محصولات منتخب صنعتی سیستان و بلوچستان است.

وی افزود: صنایع غیر فلزی، صنایع غذایی، صنایع فلزی، صنایع شیمیایی، سلولزی، نساجی و پوشاک به ترتیب بیشترین توزیع را در سیستان و بلوچستان دارد و سیمان 77 درصد تولید این استان را به خود اختصاص داده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: هزار و 59 واحد تولیدی صنعتی با حجم سرمایه گذاری 12 هزار 803میلیارد ریال و اشتغال 24 هزار و 400 نفر فعالیت دارند که 93 درصد این واحدها کوچک، پنج درصد متوسط و 2 درصد واحد تولیدی بزرگ هستند.

وی بیان کرد: شرکت صنایع سیمان تیس 82 درصد و کاشی وشنگار 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

*س_برچسب‌ها_س*