جمعه 13 مهر 1403

65 درصد سالمندان بالای 80 سال زنجانی در برابر کرونا واکسینه شده اند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
65 درصد سالمندان بالای 80 سال زنجانی در برابر کرونا واکسینه شده اند

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تا کنون 65درصد سالمندان بالای 80 سال استان در برابر کرونا واکسینه شده اند هفته بعد و براساس برنامه وزارت بهداشت گروههای سنی 70 سال به بالا تحت پوشش قرار می گیرند.

دکتر پرویز قزلباش شامگاه چهارشنبه در نشست خبری آن لاین با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه هم اکنون واکسیناسیون کرونای سالمندان بالای 80 سال ادامه دارد افزود: به حدکافی واکسن دراستان وجود دارد اما مراجعه به کندی انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: بخش عمده افراد واجد شرایط مراجعه کرده اند اما عدم مراجعه تعداد معدودی از همشهریان ممکن است به دلیل ابتلا به بیماری و یا 6ماه پس از ابتلا آنها، کامل نشده و یا تمایل به واکسینه شدن نداشته باشند.

این مسوول با اعلام سامانه سلامت برای گروه‌های سنی مشمول که ثبت نام انجام نداده اند گفت: ثبت نام در سامانه سلامت فقط برای افراد و گروههای هدف در نظر گرفته شده و دسترسی به افرادی که شماره تماس از آنها وجود ندارد میسر شده است و واکسیناسیون آنها به جدیت پیگیری می شود.

وی در خصوص وضعیت رنگبندی کرونایی استان نیز اضافه کرد: در زمان حاضر شهر دارای وضعیت قرمز کرونایی در استان وجود ندارد که با روند کاهشی که استان دارد طی هفته آینده پیش بینی می شود حتی از وضعیت نارنجی خارج شود.

این مسوول با تاکید بر اینکه ویروس انگلیسی همچنان در استان وجود دارد و موارد مثبت پی سی آر هم بیانگر این مساله مهم است خاطرنشان کرد: گردش ویروس همچنان در استان بالاست و همچنین خطر بروز انواع ویروس جهش یافته هندی و آفریقایی وجود دارد پس تنها عامل کنترل بیماری رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری و اجتناب از حضور در مجامع و اعمال محدودیت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطر نشان کرد: خبرنگاران جزو اولویت فاز سه واکسیناسیون هستند که امیدوارم با حجم وسیع ورود واکسن به استان روند واکسیناسیون شتاب گیرد.

*س_برچسب‌ها_س*