شنبه 7 مهر 1403

7400 عدد کارت هدیه بین نیازمندان سردشت توزیع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
7400 عدد کارت هدیه بین نیازمندان سردشت توزیع شد

مهاباد - ایرنا - فرماندار سردشت گفت: در راستای کمک‌های مومنانه و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا هفت هزار و 400 عدد کارت هدیه به ارزش 22 میلیارد ریال در بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

اقصی نخشی‌پور روز سه‌شنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان اظهار داشت: علاوه بر توزیع این تعداد کارت هدیه به مبلغ هر کارت سه میلیون ریال، پنج هزار بسته معیشتی نیز در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: اولویت برنامه سال جاری بر اساس تحقق شعار سال در سطح شهرستان، سرمایه‌گذاری و اشتغال در حوزه اقتصادی و تبیین ارزش‌های دینی و اسلامی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر است.

فرماندار سردشت با اشاره به آیات قرآنی و تقدس به نعمت و تاکید بر ترویج و تبلیغ معروفات در سطح جامعه، افزود: یکی از مهمترین معروفات بیان خدمات و عملکرد ارزنده نظام به مردم است که باید این موضوع در بین تک تک افراد جامعه جهت آگاه‌سازی، نشاط اجتماعی و شکرگزاری و قدردانی از برخورداری نعمت بیان و تبیین شود.

نخشی‌پور، با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر انسان را به سوی سعادت و رستگاری هدایت می‌کند ادامه داد: اگر انجام امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به‌صورت صحیح در جامعه اجرا شود، مانع نفوذ تهاجم دشمنان و تقویت بینش دینی و سیاسی مردم خواهد شد.

تشکیل کارگروه اصحاب رسانه، راه اندازی گشت امنیت اخلاقی، برخورد با هنجار شکنان، بازرسی و برخورد با صنوف متخلفی که موازین و شان اسلامی رعایت نمی کنند، اجرای طرح ناظر یک و دو در حوزه بدحجابی در داخل خودرو و بیرون از خانه، پلمپ قلیان سراها از اهم موضوعات و پیشنهادات این جلسه بود.

امر به معروف و نهی از منکر 2 فریضه از فروع دین مبین اسلام بوده که بارها بر اجرای آن در آیات قرآن کریم تاکید شده است.

امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض بسیار مهم و بزرگ اسلامی به شمار می‌رود و افرادی که این فریضه بزرگ الهی را ترک می‌کنند یا در برابر آن بی‌تفاوتند گناهکار خواهند بود و کیفری سخت و سنگین در انتظار آنان است.

سردشت با جمعیت 120 هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*