دوشنبه 16 مهر 1403

85 درصد جمعیت استان زنجان مستعد ابتلا به بیماری کرونا هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
85 درصد جمعیت استان زنجان مستعد ابتلا به بیماری کرونا هستند

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد 85 درصد جمعیت این استان مستعد ابتلا به بیماری کرونا هستند که در این خصوص لازم است تمامی اصول بهداشت فردی و اجتماعی به جد رعایت شود تا شاهد وقوع چنین شرایطی نباشیم.

دکتر محمد رضا صائینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و این استان بارها تاکید شده در صورتی که اصول بهداشتی توسط عموم مردم در این زمینه جدی نگرفته شود این ویروس به مراتب شمار زیادی را گرفتار کرده و از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این خصوص به شهروندان زنجانی تاکید می شود، اصول و نکات بهداشتی را به ویژه در تجمعاتی مانند مراسم های عروسی و ترحیم بیش از گذشته مورد توجه قرار داده و از حضور در این مراسم به طور جدی اجتناب کنند.

این مسؤول با توصیه به افراد دارای بیماری های زمینه ای نیز گفت: در این ارتباط نیز گروه‌های حساس و آسیب پذیر به ویژه سالمندان و زنان باردار جز در موارد بسیار ضروری در سطح شهر تردد نکنند و توصیه اکید این است که این قشر نیز از حضور در تجمعات و مکانهای شلوغ دوری کنند.

وی تاکید کرد: عموم مردم به ویژه گروه‌های دارای بیماری های زمینه ای نیز برای تردد در سطح شهر از ماسک استفاده کنند و برای حضور در ادارات و فرشگاه‌ها این مهم را مد نظر قرار دهند و علاوه بر آن شستشوی منظم دست ها با آب و صابون را فراموش نکنند.

صائینی افزود: توصیه می شود الزامات و آداب تنفسی رعایت شود که این موارد بحث های مهم و ساده ای را شامل می شود که رعایت آنها فرد را در برابر بیماری کرونا ایمن نگه می دارد.

وی اظهار داشت: هم اکنون در سطح استان موارد بستری بیماران کرونایی افزایش قابل توجهی دارد که ادامه این روند زنگ خطری برای استان محسوب می‌شود و اگر شرایط حاکم در استان تداوم یابد امکان برگشت محدودیت‌ها دور از انتظار نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: تا زمانی که کرونا توسط عموم مردم جدی گرفته نشود همواره در کنارمان خواهد بود که در این خصوص از عموم درخواست می شود نهایت دقت را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی داشته باشند و تحت هیچ شرایطی در تجمعات حضور پیدا نکنند.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز جمعه 13 تیرماه جاری تاکنون 235 هزارو 429 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 154 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 11 هزار و 260 نفر رسید.

از روز پنجشنبه تا روز جمعه 13 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 566 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد که یک‌هزارو 483 مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کرونا در کشور به 235 هزار و 429 نفر رسید.

همچنین طی 24 ساعت گذشته، 154 بیمار کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 11 هزار و 260 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س*