یک‌شنبه 15 مهر 1403

860 بیمار دیالیزی و پیوندی در زنجان واکسن آنفلوانزا دریافت می‌کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
860 بیمار دیالیزی و پیوندی در زنجان واکسن آنفلوانزا دریافت می‌کنند

زنجان - ایرنا - مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: باتوجه به اولویت بیماران دیالیزی و پیوندی از سوی ستاد ملی پیشگیری از بیماری کرونا طی مکاتبات با دانشگاه علوم پزشکی استان 860 نفر از گروه‌های هدف این خیریه واکسن آنفلوانزا دریافت می کنند که اطلاع رسانی لازم انجام شده است.

محمدرضا طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به همکاری های انجام گرفته مبنی بر اولویت بیماران دیالیزی و پیوندی برای تزریق واکسن آنفلوانزا به این گروه از افراد این مهم از 10 مهر در انجمن خیریه کلیوی استان آغاز شده تا 15 همین ماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: طبق برنامه اعلام شده بطور میانگین 410 بیمار دیالیزی و 450 بیمار پیوندی انجمن کلیوی این استان نسبت به تزریق این نوع واکسن اقدام می کنند.

این مسؤول ادامه داد: بر این اساس، بیماران پیوندی جهت تزریق واکسن آنفلوانزا بصورت رایگان با در دست داشتن کارت پیوند و کارت ملی به درمانگاه شماره پنج (واقع در خیابان سرچشمه) در زنجان و در شعبات انجمن به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: بیماران دیالیزی که تحت دیالیز قرار دارند در همان محل دیالیز انجمن کلیوی واکسینه می شوند و نیازی به مراجعه به مرکز بهداشتی ندارند.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان ادامه داد: واکسن آنفلوانزا تنها مختص این بیماری بوده هیچ تاثیری بر بیماری کرونا ندارد.

به گفته این مسؤول، بیماران زمینه‌ای به دلیل اینکه سیستم ایمنی ضعیفی دارند باید واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند، زیرا با ضعف سیستم ایمنی بدن مستعد ابتلا به بیماری کرونا می‌شوند و در معرض خطر بیشتری قرار می‌گیرند.

طهماسبی خاطرنشان کرد: واکسن آنفلوانزا تنها شدت بیماری کووید - 19 را در بیماران با سابقه بیماری‌های زمینه‌ای کاهش می‌دهد از همین رو افراد سالم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند خود را از ابتلا به ویروس کرونا و آنفلوآنزا ایمن کنند.

وی اضافه کرد: این انجمن با داشتن بخش پشتیبانی، آموزش، پیشگیری، کلینیک، داروخانه و دندانپزشکی، هر آنچه که برای بیماران کلیوی لازم بوده را در بخش ساختمان مرکزی انجمن کلیوی، با کمک‌های خالص مردمی آماده کرده تا بیماران کلیوی اعم از دیالیزی، پیوند

کلیه و مراقبتی به ویژه بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت و فشارخون، که ورودی 85 درصد بیماران دیالیزی از این بخش است، خدمات لازم را دریافت کنند.

گفتنی است انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان از سال 63 با پوشش پنج بیمار دیالیزی فعالیت خود را آغاز کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*