سه‌شنبه 24 مهر 1403

9 دی تجربه‌ای ارزشمند برای آیندگان / اجتماعات میدانی مردم فتنه دشمن را خنثی کرد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
9 دی تجربه‌ای ارزشمند برای آیندگان / اجتماعات میدانی مردم فتنه دشمن را خنثی کرد

حجت‌الاسلام مشرفی گفت: در حالی که فتنه 88 از خرداد تا دی به طول انجامید، اما در فتنه 1401 با اینکه جنگ دشمن ترکیبی و پیچیده بود و ابعاد مختلف را در بر می گرفت، بصیرت مردم و ایستادگی آنها پای اعتقادات و باورهایشان باعث شد تا این فتنه طی دو سه ماه جمع شود که این موضوع نتیجه درس گرفتن از فتنه 88 است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت الاسلام والمسلمین محسن مشرفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به حماسه ماندگار مردم در 9 دی، اظهار کرد: خداوند در قرآن بر گرامیداشت ایام الله ها تاکید می کند. ایام الله روزهای مهمی است که بندگان خدا حرکت عظیمی در مسیر آرمان هایشان رقم می زنند که یکی از این ایام 9 دی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: قاعده دشمنان حقیقت این است که هر وقت ببینند جبهه حق به پیروزی دست یافته و دستاوردهایی کشف کرده است، برای ضربه زدن به آن و تلخ کردن کامشان، به حرکت تهاجمی دست می‌زند.

وی بیان کرد: در 22 خرداد 88 مردم با حضور 40 میلیونی در انتخابات، فضای بانشاطی را در سطح جامعه تجربه کردند و کام همه شیرین شد، اما دشمن بنا به سبک و رویه اش، دشمنی را بوسیله ایادی هایش شروع و فتنه را رقم زد و به اصل نظام و اصول اساسی آن حمله کرد.

حجت الاسلام مشرفی گفت: هدف دشمن از این فتنه، براندازی نظام بود و چون به آن دست نیافتند، به دنبال تضعیف نظام بودند.

وی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی که نظامی کاملا مردمی است، انتخابات یکی از مهم ترین ارکان است، عنوان کرد: دشمن فکر می کرد اگر نتواند اصل نظام را مورد تهدید قرار دهد، به برخی از ارکان بخصوص انتخابات ضربه بزند و به همین دلیل هم اصرار بر باطل کردن آن داشتند.

او ادامه داد: در این خصوص دشمن عده ای از جوانان و مردم را با گمراهی رسانه ای به میدان آورد، اما وقتی مردم متوجه شدند که این فتنه و عقبه های آن، اصل نظام و باورهای دینی و اعتقادی را هدف قرار داده، در 9 دی حماسه بزرگی به راه انداختند که مجدد این انقلاب را که با خون شهدا و رهبری امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری، رقم خورده بود را احیا کردند و دشمن را ناکام گذاشتند.

تجربه مردم از 9 دی فتنه 1401 را جمع کرد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: دلیل اینکه مقام معظم رهبری تاکید می کنند که ایام االله بزرگ داشته شود، این است که هم این ایام برگ زرینی در کارنامه انقلاب است و هم باید زنده بماند تا تجربه بسیار ارزشمندی برای آیندگان باشد.

حجت الاسلام مشرفی گفت: امروز هم با روی کار آمدن دولت انقلابی سیزدهم که توانسته رخنه ها را پر و امیدی در دلها ایجاد کند، دشمن با همان سبک و روش و به دلیل اینکه نمی خواهد پیروزی ملت را ببیند، فتنه 1401 را طراحی و در دستور کار قرار داد. اگر در سال 88 کلید رمز، تقلب در انتخابات بود، در سال جاری کلید رمز، نام یک دختری بود که فوت شد و باز هم دشمن فتنه آفرید.

وی با اشاره به اینکه بزرگداشت روز 9 دی باعث می شود تا هوشیاری و بصیرت مردم نسبت به شرایط افزایش پیدا کند، گفت: در حالی که فتنه 88 از خرداد تا دی به طول انجامید، اما در فتنه 1401 با اینکه جنگ دشمن ترکیبی و پیچیده بود و ابعاد مختلف را در بر می گرفت، بصیرت مردم و ایستادگی آنها پای اعتقادات و باورهایشان باعث شد تا این فتنه طی دو سه ماه جمع شود که این موضوع نتیجه درس گرفتن از فتنه 88 است و ضرورت زنده نگه داشتن این ایام را کاملا روشن می کند.

او با بیان اینکه طی روزهای اخیر تشییع پیکر شهدای گمنام در سطح استان، فضایی معنوی را رقم زد و مردم حضور پرشوری داشتند، افزود: برخی از مناسبت های پیش رو نیز، سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و همچنین سالگرد ارتحال آیت الله مصباح یزدی است که فرصت خوبی برای تجدید پیمان با مقام معظم رهبری و آرمان های انقلاب اسلامی است که قطعا مردم و جوانان فرهنگی و با بصیرت استان استفاده حداکثری را خواهند بود.

لزوم تبیین نقش محوری رهبر انقلاب در خنثی سازی نقشه های دشمن

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به اهداف گرامیداشت یوم الله 9 دی؛ روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهارکرد: یکی از اهداف، تبیین نقش محوری رهبر انقلاب در مقابله با طرح و نقشه دشمن و خنثی سازی این نقشه ها برای جوانان است که در این خصوص همه خواص و تریبون داران در تبیین جایگاه ولایت فقیه وظیفه سنگینی دارند.

وی عنوان کرد: یکی از اهداف دیگر نیز این است که شیوه های دشمن برای جامعه تبیین شود تا مراقب و آماده باشند و بدانند که دشمن از چه روزنه هایی وارد می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: موضوع دیگر؛ توجه دادن به عمق مردمی بودن انقلاب است که این انقلاب با رهبری امام خمینی (ره) و آیت الله خامنه ای و با حضور حماسی مردم ماندگار شده است و 9 دی مهر تاییدی بر این باور است.

حجت الاسلام مشرفی تصریح کرد: آنچه که توانست فتنه فتنه گران را خنثی کند؛ همین حضور مردم و اجتماعات میدانی بود.

وی با تاکید بر استفاده از فرصت ها برای تبیین فتنه های پیش رو، گفت: هر چه پیش می رویم درخت تنومند نظام قوی تر و مستحکم تر می شود و دشمنان هم برای مقابله از شیوه های متنوع و ترکیبی استفاده می کنند، اما بخاطر عمق کودنی و حماقتشان نمی خواهند شکست هایشان را بپذیرند و از آن درس بگیرند.

لزوم استفاده از فضای رسانه برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ادامه افزود: باید با استفاده حداکثری از فضای رسانه و شبکه های اجتماعی به تبیین و مقابله با دشمن پرداخت، چرا که دشمنی که دستش خالی اما آغشته به خون های زیادی است، با دست برتر رسانه ای که ایجاد کرده؛ چهره زشت و سیاه خود را بزک کرده و از طرف دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی را نادیده می گیرد و از این طریق مردم و جوانان را فریب می دهد.

وی گفت: برای گرامیداشت 9 دی، برنامه های متعددی در مرکز استان و همه شهرستان ها با حضور سخنرانان محوری استانی و کشوری پیش بینی شده است. همچنین دستگاه ها و سازمان های مختلف نیز برنامه های جذابی را به این مناسبت پیش بینی کرده اند.

انتهای پیام /