یک‌شنبه 1 مهر 1403

99 درصد ویلاهای شهرستان ساوجبلاغ دارای چاه غیر مجاز هستند / انسداد 610 چاه غیرمجاز

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
99 درصد ویلاهای شهرستان ساوجبلاغ دارای چاه غیر مجاز هستند / انسداد 610 چاه غیرمجاز

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مصطفی سلطان آبادی" اظهار کرد: ساخت تعداد زیادی ویلا در مناطق شهری و روستایی ساوجبلاغ در دهه‌های اخیر با حفاری چاه‌های غیر مجاز نیز در محدوده این بنا‌ها همزاد شده است. وی بیان کرد: از سوی دیگر برداشت بی رویه آب از طریق چاه‌های غیر مجاز در دشت ممنوعه ساوجبلاغ سبب آسیب جدی به سفره‌های زیر زمینی این شهرستان شده و از این رو یکی از طرح‌های تعادل بخشی...

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مصطفی سلطان آبادی" اظهار کرد: ساخت تعداد زیادی ویلا در مناطق شهری و روستایی ساوجبلاغ در دهه‌های اخیر با حفاری چاه‌های غیر مجاز نیز در محدوده این بنا‌ها همزاد شده است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر برداشت بی رویه آب از طریق چاه‌های غیر مجاز در دشت ممنوعه ساوجبلاغ سبب آسیب جدی به سفره‌های زیر زمینی این شهرستان شده و از این رو یکی از طرح‌های تعادل بخشی به سفره‌های زیر زمینی شناسایی و انسداد چاه‌های غیر مجاز در محدوده باغ ویلا‌ها و مکان‌های غیر مجاز است.

سلطان آبادی گفت: براین اساس روزانه بین 2 تا سه حلقه چاه غیر مجاز در ساختمان‌های ویلایی و اراضی کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ به طور کامل مسدود و رفع اثر می‌شود که براساس برنامه‌ریزی روزانه به 10 حلقه افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: براساس بررسی میدانی 99 درصد ویلا‌های شهرستان ساوجبلاغ دارای چاه غیر مجاز هستند که با دستور قضایی و همراهی نیروی انتظامی این چاه‌ها رفع اثر خواهد شد؛ سال گذشته 610 حلقه چاه غیر مجاز در مکان‌های مختلف این شهرستان مسدود شد و امسال انسداد بیش از 1000 حلقه چاه را هدفگذاری کرده ایم.

سلطان آبادی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 150 حلقه چاه در ساوجبلاغ مسدود شده که اکنون طرح انسداد چاه‌های غیر مجاز شتاب گرفته و برنامه تعیین شده، محقق می‌شود.

مدیر امور منابع آب شهرستان ساوجبلاغ گفت: در بخش چاه‌های کشاورزی با توجه به اهمیت رشد تولید و اشتغالزایی کشاورزان، طرح مدیریت منابع آب با استفاده از نصب کنتور‌های هوشمند روی چاه‌های کشاورزی در این شهرستان به اجرا درآمده است.

وی یادآور شد: اکنون 500 حلقه چاه مجاز کشاورزی در ساوجبلاغ داریم که 420 حلقه به کنتور هوشمند مجهز شده و تجهیز 80 حلقه باقیمانده نیز در دستور کار است.

سلطان آبادی به موضوع حفاظت از حریم رودخانه‌های فصلی و دائمی ساوجبلاغ اشاره کرد و گفت: امسال با حکم قضایی بخشی از حریم این روردخانه‌ها از تصرف غیر قانونی آزاد سازی شد و این روند نیز ادامه دارد.

وی افزود: اکنون نیز آزاد سازی یک کیلومتر بستر رودخانه برغان از ساخت وساز‌ها و تصرفات غیر مجاز در دست اقدام است؛ امسال چهار هکتار از اراضی حریم رودخانه کردان به نام دولت ثبت شد.