جمعه 14 اردیبهشت 1403

آتش بازی اسراییل؛ این بار در اریحا

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
آتش بازی اسراییل؛ این بار در اریحا

اقتصادنیوز: رئیس بیمارستان دولتی اریحا بامداد سه شنبه اعلام کرد شادی عیسی جلایطه (44 ساله) پدر سه فرزند بر اثر گلوله‌های اشغالگران در اریحا به شهادت رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رسانه‌های محلی گزارش دادند که شهید شادی برادر زندانی فادی جلایطه (46 ساله) است که چهارشنبه گذشته وارد بیست و چهارمین سال زندگی خود در زندان‌های رژیم صهیونیستی شد. این رسانه‌ها اشاره کردند وی به 25 سال حبس محکوم شده و پدرش در حالی که وی در زندان بود، درگذشت.

2 شهروند دیگر فلسطینی نیز در جریان یورش‌های نیروهای اشغالگر به اردوگاه‌های عقبه جبر و عین السلطان در جنوب و شمال شهر اریحا و روستای الدیوک الفوقه و چندین محله در شهر اریحا براثر گلوله‌های نیروهای اشغالگر مجروح شدند.

طبق گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع بهداشتی از مجروح شدن پسری جوان در اردوگاه عقبه جبر بر اثر اصابت گلوله به قفسه سینه‌اش خبر دادند و جراحت وی را وخیم توصیف کردند. این منابع همچنین به زخمی شدن فرد دوم از ناحیه زانو اشاره کردند که هر 2 به بیمارستان‌های دولتی رام الله و اریحا منتقل شدند.

خبر مرتبط وزیر خارجه آمریکا: در قبال نقض حقوق بشر توسط اسرائیل استاندارد دوگانه نداریم

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرده است که این کشور در مورد نقض حقوق بشر توسط اسرائیل استاندارد دوگانه ندارد.

منابع محلی با اشاره به دستگیری 2 جوان به نام‌های خمیس ابوداهوک و جهاد مناصره در جریان هجوم به اردوگاه عین السلطان، گفتند که این 2 اردوگاه به طور همزمان مورد هجوم نیروهای اشغالگر قرار گرفتند و تعدادی از منازل را مورد بازرسی قرار دادند.

خبر مرتبط رویارویی ایران و اسرائیل؛ معادلات خاورمیانه زیر و رو شد / کارت برنده در دستان تهران

اقتصادنیوز: تحلیلگران می گویند که رویارویی اخیر میان تهران و تل‌آویو معادلات خاورمیانه را تغییر داد و موجب شد تا ایران دست بالا را داشته باشد. از منظر آنها ماحصل پویایی اخیر، فاصله گرفتن نتانیاهو از متحدان رادیکالش در کابینه است؛ گزاره‌ای که می. تواند برای «بی بی» پرهزینه باشد.

رزمندگان مقاومت در میان فراخوان‌هایی که از بلندگوهای مسجد برای مقابله با تهاجمات اسرائیل به این 2 اردوگاه داده شده بود، با نیروهای اشغالگر مقابله کرده و با آنها درگیر شدند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
آتش بازی اسراییل؛ این بار در اریحا 2
آتش بازی اسراییل؛ این بار در اریحا 3