یک‌شنبه 8 مهر 1403

آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع ضربه به سرمایه ملی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع ضربه به سرمایه ملی است

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: حریق جنگل‌ها و مراتع در واقع ضربه به سرمایه ملی است و باید از این کار پیشگیری شود.

شهرام میرزایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: جهاد کشاورزی، متولی حفظ جنگل‌ها و مراتع بوده و جمعیت هلال احمر نیز به عنوان نیروی پشتیبان در کنار این دستگاه آماده ارایه آموزش های لازم به نیروهای جهاد کشاورزی و منابع طبیعی به منظور مقابله و مهار آتش سوزی در سطح جنگل‌ها و مراتع است.

وی اظهار داشت: از عموم مردم انتظار می رود رعایت حال جنگل‌ها و مراتع را که جزو سرمایه ملی محسوب می شوند داشته باشند و اجازه ندهند برخی افراد دانسته یا ندانسته، این سرمایه ها را طعمه حریق کنند.

میرزایی تصریح کرد: امسال شاهد بارش های خوبی در سطح استان زنجان بودیم و به همین علت بخش زیادی از مراتع استان در زمان حاضر مستعد آتش‌سوزی هستندکه لازم است افراد از روشن کردن آتش در طبیعت به جد خودداری کرده و در صورت ضرورت به این کار نیز قبل از ترک محل از خاموش بودن آتش مطمئن شوند.

وی با تاکید براینکه جمعیت هلال احمر باید همواره برای مقابله با حوادث و سوانح از آمادگی های لازم برخوردار باشد، افزود: این جمعیت مانورهای فرضی مختلفی را به منظور سنجش میزان آمادگی پرسنل و اعضاء داوطلب برگزار می کند.

میرزایی، مردم و اعضاء داوطلب را جزو سرمایه های اصلی جمعیت هلال احمر عنوان کرد و اظهار داشت: مردم، جمعیت هلال احمر را برای ارایه نیازها به آسیب دیدگان ناشی از حوادث، امین و رابط خود می دانند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر دارای اصول هفتگانه "بی طرفی، بی غرضی، استقلال، خدمت داوطلبانه، بشر دوستی، یگانگی و جهان شمولی" است، تصریح کرد: تلاش برای تسکین آلام بشری، کوشش در جهت برقراری دوستی و تفاهم مقابل و صلح پایدار میان ملت ها، حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن هیچگونه تبعیض میان آنها و تلاش برای تامین احترام و کرامات انسانی را از اهداف کلی این سازمان است.

جمعیت هلال احمر در بحث اطلاع رسانی و آموزش پیشگیری و مقابله با کرونا، تلاش جدی دارد 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این جمعیت در بحث اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و آموزش به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، تلاش جدی دارد.

میرزایی افزود: ویروس کرونا از اوایل اسفند ماه 98 شیوع پیدا کرد که به منظور مقابله با آن، هلال احمر زنجان از اوایل بهمن ماه جلسات آموزشی لازم را ارایه و تدابیر مورد نیاز را اتخاذ کرد تا پرسنل و اعضا داوطلب از آمادگی ضمنی برخوردار باشند.

وی اظهار داشت: این جمعیت با توجه به تدابیر و تمهیدات اتخاذه شده، از زمان شیوه بیماری منحوس کرونا، اطلاع رسانی و آموزش های لازم را انجام داد و با استفاده از خودروهای امدادی در سطح معابر شلوغ شهری، فعالیت خود را برای پیشگیری و مقابله با این ویروس آغاز کرد که بسیار موفقیت آمیز بود.

میرزایی یادآور شد: با توجه به کمبود ماسک در استان زنجان در ابتدای شیوع این بیماری، تصمیم این شد تا با هماهنگی اداره کل فنی و حرفه ای زنجان، کارگاه تولید ماسک با حضور 300 نفر از داوطلبین راه اندازی شود که موفق به تولید 2 میلیون و 800 هزار عدد ماسک و توزیع آن در این استان شدیم.

وی ادامه داد: تا به امروز پنج هزار و 800 بسته معیشتی به ارزش 15 میلیارد ریال در بین خانواده های کم بضاعت و نیازمند و همچنین هشت هزار پک بهداشتی نیز میان بیماران خاص و صعب العلاج، توزیع شد.

میرزایی افزود: از 9 اسفند ماه 98 تا 13 فروردین ماه سالجاری نیز 24 پست کنترل و غربالگری در مبادی ورودی و خروجی شهرهای این استان با حضور یک هزار و 364 نفر پرسنل و عضو داوطلب این جمعیت ایجاد شد که در این مدت 97 هزار و 600 نفر مورد پایش قرار گرفتندکه از بیان آنان 369 نفر مشکوک به این ویروس، شناسایی شده و به مراکز درمانی، ارجاع یافتند.

88 نامزد انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر استان زنجان تایید صلاحیت شدند

رییس ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: صلاحیت 88 نامزد از میان 109 نامزد شوراهای اجرایی و بازرسان جمعیت هلال احمر در سطح شهرستان‌های این استان تایید شده است که 75 نفر آنان مرد و 13 نفر مابقی نیز زن هستند.

میرزایی با تاکید براینکه اساس کار هلال احمر به موجب اساسنامه مصوب مجلس شورای اسلامی داوطلب محوری است، افزود: اعضای هلال احمر اعم از جوانان، امدادگران و داوطلبان باید در نظارت بر برنامه ریزی ها، تصمیم گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها نقش موثری ایفا کنند که بر همین اساس قانون‌گذار تکالیفی را برای جمعیت هلال احمر تعیین کرده که این مهم برگزاری انتخابات مجامع است تا از ظرفیت آنها در این خصوص استفاده شود.

وی یادآور شد: امسال پنجمین دوره انتخابات مجامع عمومی شهرستان ها، استان و کشوری برگزار می شود که از هفته پایانی فروردین ماه، فرایند برگزاری آن آغاز شد، ستاد اجرایی انتخابات در مرکز سپس در این استان و شهرستان ها شروع به فعالیت کردند و ابلاغ ها نیز صادر شد. میرزایی اظهارداشت: از اعضای ستاد شهرستان ها دعوت شد تا با توجه به شرایط موجود امسال که با شیوع بیماری کرونا مواجه هستیم، با رعایت پروتکل های بهداشتی برمبنای اصول از پیش تعریف شده، شرکت کنندگان در انتخابات به لحاظ حفاظت فردی و مقابله با این بیماری مشکلی نداشته باشند. وی اظهار داشت: مرحله نخست انتخابات مجامع عمومی در شهرستان ها از 23 خرداد در شهرستان های طارم، ابهر، ماهنشان، خرمدره، ایجرود، زنجان و خدابنده برگزار می شود. رییس ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این مجامع از بین نامزدهایی که توسط اعضای جوانان، امدادگران و داوطلبان انتخاب می شوند، چهار نفر به عنوان شورای اصلی شهرستان، 2 نفر علی‌البدل، یک نفر بازرس اصلی و یک نفر دیگر نیز بازرس علی‌البدل انتخاب خواهد شد. میرزایی افزود: جمعیت هلال احمر استان زنجان 14 هزار و 609 نفر داوطلب دارد که از این تعداد 10 هزار و 837 نفر واجد شرایط برای رای دادن در انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر هستند. وی ادامه داد: شرایط شرکت کننده‌ها و انتخاب کنندگان در انتخابات جمعیت هلال احمر تابعیت جمهوری اسلامی، حداقل 18 سال تمام و داشتن 6 ماه سابقه عضویت داوطلبی در هلال احمر است.

رییس ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: 109 نفر نامزد در پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر بر اساس شرایط عمومی و اختصاصی و عمومی مندرج در قانون بودند که پس از بررسی های انجام شده در ستاد اجرایی هیات نظارت شهرستان ها و استان، 88 نفر از این تعداد مورد تایید قرار گرفت که لیست آن از سوی هیات نظارت این دوره از انتخابات هلال احمر اعلام شد.

میرزایی خاطرنشان کرد: از 88 نفر تایید صلاحیت شده 66 نفر نامزد شورای اجرایی و 22 نفر نیز نامزد بازرس در این دوره از انتخابات جمعیت هلال احمر استان زنجان هستند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: فراخوان دعوت از اعضا برای تشکیل مجمع و برگزاری انتخابات در 23 خرداد امسال انجام خواهد شد. میرزایی با بیان اینکه کاندیداها از 17 خرداد ماه، فعالیت‌های تبلیغاتی خود را آغاز کرده اند و زمان این تبلیغات انتخاباتی فردا / چهارشنبه 21 خرداد ماه / به پایان خواهد رسید یادآور شد: انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر، هر چهار سال یک‌بار در همه مراکز جمعیت هلال احمر کشور برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، به صورت نمادین مانور پنجمین دوره انتخابات مجمع شهرستان ها به منظور آشنایی اعضای ستاد اجرایی و اعضای هیات نظارت با همه مراحل اخذ رای برگزار شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*