شنبه 8 اردیبهشت 1403

آخرین آمار جان باختگان حوادث نوروزی + جزئیات وفیلم

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
آخرین آمار جان باختگان حوادث نوروزی + جزئیات وفیلم

اقتصا نیوز: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از افزایش آمار جان باختگان مسافران نوروزی خبر داد و گفت: از 24 اسفنده ماه گذشته تاکنون 321 مورد ثبت شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سردار سیدتیمور حسینی روز جمعه در حاشیه بازدید از راه های ارتباطی استان قزوین و در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از زمان آغاز اجرای طرح نوروزی فراجا، یعنی از 24 اسفندماه گذشته تا امروز 50 هزار مورد تصادف در سطح جاده های کشور به وقوع پیوسته که 43 هزار مورد آن خسارتی بوده و بیشترین آن نیز در معابر شهری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه تصادفات جرحی نیز، همزمان با آغاز طرحی نوروزی تاکنون 9 هزار و 200 نفر از هموطنان ما مصدوم و مجروح شده اند.

سردار حسینی، موضوع تصادفات را همچنان مهمترین دغدغه پلیس دانست و اظهار کرد: همواره به هموطنان خود توصیه داشته ایم تا با رعایت نکات ایمنی، به ویژه در حوزه سرعت غیرمجاز و اجتناب از رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی که بیشترین علت تصادفات روزهای گذشته نیز بوده را مورد توجه جدی خود قرار دهند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا خاطرنشان کرد: از 24 اسفندماه گذشته طرح نوروزی پلیس فراجا آغاز شد ولی عمده ترددها ما از 29 اسفند شکل گرفت که این مساله به خاطر شرایط آب و هوایی بود که در اغلب استان های کشور شاهد آن بودیم.

وی، آزادراه های قزوین - تهران و در ادامه قزوین - زنجان و تبریز را یکی از پرترددترین جاده های ارتباطی در کشور اعلام کرد و گفت: آزادراه قزوین - کرج به ویژه یکی از پرترددترین راه های ارتباطی کشور محسوب می شود.

استان قزوین با 13 درصد افزایش تردد روبرو است

سردار حسینی یادآور شد: براساس آخرین آمارهای کسب شده در محدوده استان قزوین و همزمان با آغاز طرح نوروزی تاکنون میزان ترددهای صورت گرفته در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه پلیس کماکان با حجم بار ترافیکی در اغلب راه های ارتباطی کشور مواجه است، خاطرنشان کرد: امروز صبح در محورهای شمالی بار پرحجمی را داشتیم که برخلاف روزهای گذشته مجبور شدیم طرح محدودیت چالوس را زودتر آغاز کنیم، تا جایی که الان تردد در این مسیر از جنوب به شمال یک طرفه می باشد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با تمهیداتی که از سوی همه دستگاه های خدمات رسان از جمله راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان امداد و نجات، امداد خودرو و اورژانس در کنار همکاران پرتلاش ما در پلیس راهور و پلیس راه سراسر کشور صورت گرفته شرایط لازم را برای تردد ایمن ایجاد کنیم اما مهمترین موضوع همکاری و مشارکت مردم است تا نسبت به توصیه های پلیس جدی باشند و نکاتی را که بیشترین آسیب ها را می رساند و باعث وقوع تصادفات می شود را مورد توجه قرار دهند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا تاکید کرد: از هموطنان خود و به خصوص رانندگان درخواست تا از ترددهای شبانه خودداری کنند چرا که در طول روز شرایط مناسب برای سفر وجود دارد تا انشالله بتوانیم تا در پایان طرح نوروزی شرایط مطلوب و مناسبی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته رقم بزنیم.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید