یک‌شنبه 22 مهر 1403

آزادی خرمشهر زمینه ساز پیروزهای بزرگ انقلاب است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آزادی خرمشهر زمینه ساز پیروزهای بزرگ انقلاب است

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان در در پیام خود به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: این رویداد بزرگ تاریخی منشا و زمینه ساز پیروزی‌های بزرگ در برابر دشمنان برای انقلاب اسلامی ایران است.

در پیام بهمن مرادنیا آمده است:

سوم خرداد مصادف با روز آزادسازی خرمشهر در عملیات غرور آفرین بیت‌المقدس، نماد شجاعت، استقامت و از خودگذشتگی جوانان ایران اسلامی در دفاع از تمامیت ارضی و پاسداشت ارزش های والای انقلاب است.

این رویداد بزرگ تاریخی منشا و سرآغاز تحولات بنیادین و اساسی در معادله جنگ تحمیلی، و زمینه ساز پیروزی‌های بزرگ در برابر دشمنان انقلاب اسلامی در سال‌های آینده شد.

امروز اگر کشور عزیز ما در برابر سخت‌ترین تحریم‌های استکبار جهانی تاب آورده و همچنان شاداب و پرغرور در راه توسعه و پیشرفت قرار دارد حاصل همان رشادت‌ها و توانمندی‌هایی است که در جنگ تحمیلی و آزاد سازی خرمشهر به نمایش گذاشته شد.

اینجانب سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر را به همه مردم کردستان و خصوصا خانواده معظم شهدا، تبریک و تهنیت عرض کرده و از خدای عزوجل اعتلای ایران اسلامی و کردستان سربلند و شهید پرور را مسئلت دارم.

مقاومت خرمشهر، مقاومت تمام مردم ایران بود

حسین خوش اقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در پیامی جداگانه نوشته است:

حمله حزب بعث به خرمشهر آنچنان ناجوانمردانه و غیر منتظره صورت گرفت که در روزهای نخستین اگر مقاومت مردم قهرمان خرمشهر نبود شهر به سرعت سقوط میکرد.

سوم خرداد را باید یکی از نشانه های بی نظیر وعده الهی در تاریخ انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی برابر ظلم و ستم و دسیسه دشمنان قسم خورده این آب و خاک دانست که خرمشهر پس از 578 روز اسارت توسط حزب بعث عراق یعنی از روز چهار آبان 1359 تا سوم خرداد 1361 آزاد شد.

اساسا در موضوع آزاد سازی خرمشهر نکته ای که بیش از هر مورد دیگری به ذهن خطور می‌کند مشارکت جانانه نیروهای انقلابی اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش پر افتخار و غیرتمند ایران کمیته‌های انقلاب اسلامی، ژانرامری و شهربانی است که در تمامی مراحل آزاد سازی، به همراه بسیج مردمی، دوشادوش یکدیگر جنگیدند و شهید دادند اما اجازه ندادند تا حتی یک وجب از خاک کشور به بیگانگان داده شود.

عملیات آزاد سازی خرمشهر که به عملیات بیت المقدس مشهور است دو فرمانده میدانی شامل شهید صیادشیرازی از طرف ارتش و برادرمحسن رضایی از طرف سپاه پاسداران داشت که همین موضوع که دو فرمانده در یک میدان جنگی در کنار یکدیگر به خوبی یک عملیات را فرماندهی و هدایت کردند از جمله بزرگترین دستاوردهای این جنگ به حساب می‌آید و همین امر نشانگر آن است که هرگاه در کشور همدلی و کنار یکدیگر را تجربه کرده‌ایم به پیروزی‌های بزرگی دست پیدا کرده‌ایم.

تجربه آن سال‌ها به خوبی نشان می‌دهد که این روزها هم که کشور تحت شدیدترین و ناجوانمردانه ترین تحریم های دشمنان قسم خورده و دولت متخاصم امریکا قرار دارد میتوانیم در کنار یکدیگر و با وحدت و همدلی از تمامی تنگناهای موجود به سلامت عبور کنیم و باور داشته باشیم همان گونه که در مبارزه تمام قد و همه جانبه در برابر کرونا ویروس نیز شاهد هستیم؛ تنها رمز پیروزی ملت قهرمان ایران وحدت و همدلی در عرصه های بین المللی و تحکیم گفتگوهای داخلی زیر نظر منویات رهبر معظم انقلاب به منظور برون رفت از مشکلات است.

اینجانب بر خود لازم می‌دانم تا ضمن تبریک و تهنیت به تمامی رزمندگان سرداران و سربازان و جانبازان و شهدای هشت سال دفاع مقدس سالگرد این پیروزی بزرگ را به تمامی احاد مردم ایران سرافراز تبریک عرض کنم و از خداوند منان برای شهدای این عملیات بزرگ و غرور آفرین علو درجات را آرزومندم.

*س_برچسب‌ها_س*