جمعه 13 مهر 1403

آزمایش کرونای حدود 10 میلیون نفر در ووهان تمام شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آزمایش کرونای حدود 10 میلیون نفر در ووهان تمام شد

پکن - ایرنا - مقامات بهداشتی چین اعلام کردند آزمایش کرونای 9 میلیون و 890 هزار و 826 تن از ساکنان شهر ووهان واقع در استان هوبی کانون اولیه شیوع ویروس کرونا در چین تکمیل شده است.

به گزارش ایرنا از تلویزیون دولتی چین، این تعداد آزمایش به مدت 17 روز از تاریخ 14 می (25 اردیبهشت) تا روز یک ژوئن (12 خرداد) سال جاری در شهر ووهان انجام شده است.

گزارش ها حاکی است که نتیجه آزمایش تمام مردم این شهر منفی بوده است فقط 300 نفر دارای علایم ابتلا به کرونا بوده اند در حالی که هیچ موردی از افراد بدون علامت ولی مبتلا یا به اصطلاح ناقل خاموش گزارش نشده است.

طبق این گزارش، شهر ووهان آزمایش کرونا موسوم به تست «اسید نوکلئیک» را برای کلیه ساکنانی که قبلا آزمایش نشده اند، انجام داده است.

آزمایش تمام ساکنان شهر ووهان، یکی از بزرگترین و کم سابقه ترین اقدامات در راستای مهار کرونا و آزمایش های گروهی در سطح جهان محسوب می شود و نشان می دهد چین برای ریشه کردن این ویروس مصمم است.

تصمیم برای آزمایش همه ساکنان این شهر پس از آن اتخاذ شد که 6 نفر در 20 اردیبهشت در یک مجتمع مسکونی در شهر ووهان به کرونا مبتلا شدند.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید 19» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

آمارها حاکی است تا کنون در چین 83 هزار و 22 تن به کرونا مبتلا شده اند که 4 هزار و 634 تن آنها فوت شده اند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
آزمایش کرونای حدود 10 میلیون نفر در ووهان تمام شد 2