سه‌شنبه 29 خرداد 1403

آسانسوری رشد نکردم / رسانه‌ها آزادند از دولت من انتقاد کنند

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
آسانسوری رشد نکردم / رسانه‌ها آزادند از دولت من انتقاد کنند

پورمحمدی گفت: در دولت من رسانه‌ها آزادند از دولت انتقاد کنند، من با مدیریتی که در مبارزه با فساد دارم مطمئن هستم یکی از راهکارهای مبارزه با فساد شفافیت است و برای شفافیت به دولت الکترونیک نیاز داریم، خبرنگاران و رسانه ها میدان دار شفافیت هستند.

مصطفی پورمحمدی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه -25 خرداد - در پنجمین روز تبلیغات نامزدها در برنامه «صف اول» حضور یافت.

پورمحمدی در ابتدای برنامه درباره سوابق انقلابی و مبارزاتی در نهضت اسلامی پیش از پیروزی توضیح داد و گفت: در روزهای نزدیک به پیروزی انقلاب عضو ستاد استقبال امام (ره) بودم. بعد از پیروزی انقلاب در خرداد ماه 1358 در یک دوره آموزش تشکیلات اداری و نظامی زیر نظر شهید آیت الله بهشتی و شید باهنر شرکت کردم؛ 24 شهریور 1358 به عنوان کارمند دادستانی در تهران آغاز به کار کردم؛ اوایل زمستان 1358 به عنوان دادستان مسجد سلیمان به خوزستان اعزام شدم. تااینکه در شهریور 1359 جنگ آغاز شد.

خبر مرتبط واکنش مسعود پزشکیان به اجرای طرح نور / آن‌هایی که باید کتک بخورند ما هستیم

اقتصادنیوز: پزشکیان با تاکید بر اینکه من معجزه نخواهم کرد، خاطرنشان کرد: دست به دست هم دهیم تا مشکلات را رفع کنیم. ما نمی‌توانیم با همه بجنگیم. وضعیت ما خوب نیست ولی اگر با هم باشیم می‌توانیم وضعیت را بهبود باشیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تا خرداد 1360 در خوزستان بودم تا اینکه در 6 و 7 و 8 تیرماه حادثه تروریستی اتفاق افتاد به تهران آمدم پس از آن در خرداد 1361 دادستان مشهد و بعد از آن دادستان کل استان خراسان رضوی شدم.

منافقین بیشترین جنایت را کردند اما می‌گفتند ما یک ملت هستیم

پورمحمدی گفت: عده‌ای بیشترین جنایت را علیه ملت‌شان به کمک دشمن این ملت که در حال جنگ با ما بود انجام دادند و بعد می گفتند «ما هم یک ملت هستیم»؛ ما سال آخر جنگ عملیات ممتدی که آخرین آن فروغ جاوید (مرصاد) است که می خواستند تهران را فتح کنند و به قول خودشان و در طراحی هایشان می گفتند قرار بود یک میلیون تن را قتل عام کنند و بر کشور مسلط شوند، و قرار بود خیلی از زندانیان به کمکشان بیایند.

هشت سال قاضی، چهار سال وزیر دادگستری و چهار سال مشاور عالی قوه قضائیه بودم با مسائل حقوق شهروندی، رعایت حقوق متهمان آشنایی دارم نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در آن سال به اعتراف خودشان دو هزار و 300 سرباز افسر و بسیجی را در جبهه اسیر گرفتند در اردوگاه‌های مستقل خودشان بردند؛ در جمع آماری که اخیرا انجام دادیم به اعتراف خود سازمان منافقین که تمام بیانیه های صادر شده اطلاعات ما متقن و دقیق است نزدیک به 78هزار رزمنده جوان بسیجی، سپاهی، ارتشی و مردمی توسط این سازمان جنایتکار یا کشته یا زخمی شدند.

پورمحمدی افزود: من با مسائل حقوقی، حقوق شهروندی، رعایت حقوق متهمان، مشکلات قضائی جامعه و چگونه جلوگیری و پیشگیری از جرایم و ناهنجاری ها که الان ماموریت مهم در ریاست جمهوری است، آشنایی دارم.

وی خاطرنشان کرد: هشت سال قاضی، چهار سال وزیر دادگستری و چهار سال مشاور عالی قوه قضائیه بودم با این مسائل آشنا هستم و این نکته مهمی است که خیلی می تواند به من کمک کند و در همکاری و همگامی با قوا خیلی مهم است.

مردم ثروتمند یعنی دولت ثروتمند

پورمحمدی پیش از توضیح دیدگاه‌ها و برنامه های خود، از گزارش یک پرونده بازرسی در زمان حیات حضرت امام (ره) توضیح داد که منجر به صدور فرمان هشت ماده ای امام (ره) شد، و درباره فعالیت‌های خود در وزارت کشور در دولت های مختلف پس از انقلاب اسلامی از وزارت اطلاعات، وزارت کشور و سازمان بازرسی کل کشور و بررسی پرونده‌های جاسوس در دستگاه های اجرایی و دستگیری بیش از 30 جاسوس نفوذی توضیح داد.

وی گفت: آمریکایی‌ها عملیات جاسوسی و جمع آوری اطلاعات و آمادگی عملیاتی را در ایران ترتیب داده بودند، بیش از 30 تن را در نیروهای مسلح و وزارت خارجه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و برخی مراکز مهم دیگر بودند، پس از 20 سال آمریکایی اعتراف کردند که بزرگترین لطمه در عملیات ضد جاسوسی را خوردند.

رئیس‌جمهوری آینده باید کشور و ظرفیت‌ها را بشناسد و متعهد به وعده‌ها و برنامه‌ها و قرارهایش با مردم باشدوی گفت: شعار من خرد، شادی و شادمانی است، جامعه با خرد و شادمانی پیش خواهد رفت تا در فرهنگ اقتصاد و سیاست شکوفا شود، به همین نام دولت خود را «دولت قرار» گذاشتم، قرارهایی که با مردم می‌گذارم و باید انجام شود. رئیس‌جمهوری آینده باید کشور و ظرفیت‌ها را بشناسد و متعهد به وعده‌ها و برنامه‌ها و قرارهایش با مردم باشد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید: باید عدالت به عنوان شورای آرمانی انقلاب اسلامی باید محقق شود، مردم باید ثروتمد باشند تا دولت ثروتمند شود یعنی درآمد سرانه باید افزایش یابد. عدالت هم قدرت و ثروت را تضمین می‌کند. کشوری که ثروتمند شد راحت‌تر به اهدافش می‌رسد.

پورمحمدی گفت: عدالت، ثروت و قدرت سه اولویت دولت من خواهد بود، عدالت خواست اصلی همه جوامع و انسان‌ها و گمشده همه آنها است. شعار والای انقلاب و آرمان انقلاب که باید با جدیت دنبال شود

وی افزود: امروز قدرت در داخل و خارج تعیین کننده است، قدرت سخت و نرم، قدرت جامع، قدرت فرهنگی، قدرت ایجاد امنیت داخلی و ملی، مهم است، برای ایجاد قدرت باید حواسمان به رعایت حقوق عامه باشد، نه اینکه قدرت علیه مردم، بلکه قدرت برای مردم و برای دفاع از حقوق مردم است. شعارها و اولویت‌های خود را متناسب با مشاغل و تجربیات متنوع گذشته تنظیم کردم که همه آنها نیاز جدی امروز کشور است.

آسانسوری رشد نکردم / ضرورت سامان‌دهی نظام دیوانی کشور

پورمحمدی گفت: 22 سال در قوه مجریه، 16 سال در قوه قضاییه و 5 سال در امور علمی کشور فعال بودم، آسانسوری رشد نکردم، بلکه پله به پله بالا آمدم و با نظام اداری کاملا آشنا هستم.

وی گفت: در کشور تفکیک قوا وجود دارد، اما مرزهای متداخل هم زیاد داریم. هم ریاست جمهوری هم پارلمانی داریم به دلیل ضعف احزاب در کشور، اما هیچکدام کامل نیستند، برای تشکیل مردم سالاری و مجلس قوی نیازمند فعالیت احزاب قوی هستیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: دیوان سالاری کشور پیش از انقلاب معیوب بوده و پس از انقلاب هم از کیفیت لازم برخوردار نیست. نخستین اقدام من سامان‌دهی نظام دیوانی کشور است.

رسانه‌ها آزادند از دولت من انتقاد کنند

پورمحمدی گفت: در دولت من رسانه‌ها آزادند از دولت انتقاد کنند، من با مدیریتی که در مبارزه با فساد دارم مطمئن هستم یکی از راهکارهای مبارزه با فساد شفافیت است و برای شفافیت به دولت الکترونیک نیاز داریم، خبرنگاران و رسانه ها میدان دار شفافیت هستند.

این خبر تکمیل می‌شود...

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
آسانسوری رشد نکردم / رسانه‌ها آزادند از دولت من انتقاد کنند 2
آسانسوری رشد نکردم / رسانه‌ها آزادند از دولت من انتقاد کنند 3