شنبه 31 شهریور 1403

آستان قدس رضوی

آستان قدس رضوی

خبرگزاری مهر

مشهد کتابخانه‌ها تأثیر قابل توجهی در گسترش فرهنگ مطالعه دارند. اما کتابداران به دلیل ارتباط بیشتر با افراد جامعه، نقش ویژه و مهمی در این حیطه ایفا کرده و قطعاً شاخصه‌هایی باید داشته باشند.

خبرگزاری دانا

ساسان کرمی گفت: اولین رویداد و نمایشگاه معرفی ظرفیت‌ها و دستاوردهای شبکه جوانان رضوی، تبیین نظام محتوایی، تربیتی و جوان تمدن ساز در قزوین برگزار می‌شود.

وب‌گاه الف

رئیس جمهور گفت: امروز در دنیا جاهلیت مدرن با استفاده از امپراطوری رسانه و فناوری نمی‌خواهد جوامع بشری آگاه شود اما یکی از راه‌های آگاهی جوامع کتاب و کتاب خوانی است.

خبرگزاری مهر

کاشمر رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر از عضویت بیش از 8 هزار نفری مردم این شهرستان در کتابخانه های عمومی خبر داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنانِ آگاهی، در گذشته پس از حمله به هر کشوری اول کتابخانه‌های آن را به آتش می‌کشیدند تا جهل را در آن کشور توسعه دهند، تصریح کرد: امروز نیز جاهلیت مدرن با ابزار امپراطوری رسانه و فناوری به دنبال حاکمیت جهل و نادانی بر جوامع است، چرا که می‌داند جامعه آگاه زیر بار سلطه نمی‌رود.

خبرگزاری مهر

رئیس اداره اسناد تاریخی کتابخانه آستان قدس رضوی گفت: قدیمی‌ترین سند حرفه کتابداری در کتابخانه این آستان از سال 1009 قمری یعنی 435 سال پیش و مقارن با دوره صفویه به جای مانده است.

خبرگزاری دانا

پهلوان گفت: ویژه برنامه روشندلان بینا با حضور نابینایان عضو کتابخانه علامه شهیدی بروجرد برگزار می‌شود.

خبرگزاری مهر

کتابخانه و موزه ملی ملک برنامه‌های ویژه هفته کتاب را ازجمله همایش تجلیل، نشست‌های علمی، چند نمایشگاه، خدمات رایگان کتابخانه‌ای به پژوهشگران و معرفی شاهکارهای نسخه‌های خطی اعلام کرد.

خبرگزاری مهر

حجت‌الاسلام سید سلمان صفوی گفت: راه اندازی نهضت حمایت از تحقیق و نشر و توزیع کتاب با کمک خیرین گامی مفید در جهت ترویج کتابخوانی است. ضرورت دارد در تولید کاغذ نیز خودکفا شویم.

خبرگزاری دانا

کلنگ زنی کتابخانه های مرکزی بیرجند و قاین پس از یک دهه همچنان لنگ اعتبار هستند و نامهربانی با خانه این یارمهربان ادامه دارد.

وب‌گاه الف

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه امر به معروف و تبلیغ دین باید با زبان نرم و اخلاق حسنه باشد، گفت: در تبلیغ دین، نباید به گونه ای رفتار کرد که در مردم نفرت ایجاد شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی اساسنامه «بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی» را که در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، برای اجرا ابلاغ کرد.