دوشنبه 16 مهر 1403

آسیب های اجتماعی

آسیب های اجتماعی

خبرگزاری ایرنا

تهران_ ایرنا_ ششمین قرار خدمت شهردار پایتخت صبح امروز (پنجشنبه) در منطقه 2 شهر تهران با ادای احترام به مقام شامخ شهدای گرانقدر آغاز شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

رفیعی آتانی گفت: اگر نتوانیم دانش را مبدا تولید ثروت قرار دهیم هیچ کاری نمی توانیم بکنیم لازمه این کار این است که نظام سیاسی خودمان را بر اساس معیارها و ضوابط نظام علمی سامان بدهیم.

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از آغاز اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر در سراسر کشور از امروز چهارشنبه اول دی ماه خبر داد.

خبرگزاری دانا

امر به معروف و نهی از منکر از فروعات و مهم ترین مباحث اجتماعی در دین اسلام می باشد. امر به معروف دعوت کردن کسی به عمل واجبی که ترک کرده و نهی از منکر تلاش برای جلوگیری از انجام کار گناه توسط یک فرد یا جامعه می باشد.

خبرگزاری دانا

نادیده گرفتن شده سیاست های افزایش جمعیت از سوی دولت گذشته، رخدادی تکراری بود که در طول چند سال گذشته به عادت مسئولین تبدیل شده بود. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب نیز بحران کاهش جمعیت جوان را بار دیگر به مسئولین گوشزد کردند اما باز هم شاهد اقدامات دولت برای ممانعت از افزایش فرزندآوری بودیم.

خبرگزاری دانا

رحمت اله نوروزی خطاب به مسئولان شهرستان علی‌آباد کتول گفت: اگر دلسوز هستید، سیاست بازی و قومیت گرایی را کنار گذاشته و برای خدمت به مردم و حل مشکلاتی همچون بیکاری و آسیب های اجتماعی که گریبان علی آباد کتول را گرفته، کار کنید.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - حاشیه نشینی معضلی دردناک برای شهرها و ساکنان این مناطق است که اقدام شایسته و قابل تحسین دولت در اجرای طرح ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی در زاهدان و چابهار منجر به زیباسازی محیط شهری و سامان بخشیدن به سکونت حاشیه‌نشینان و رونق فرهنگ شهرنشینی می‌شود.

خبرگزاری دانا

رضا محمدیان رئیس کمیسیون شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) شورای شهر شیراز طرح الحاق روستاها به شهر را تنها مسکنی بر زخم بدخیم حاشیه‌نشینی شهرها میداند وبر این باور است که مشکل باید ریشه‌ای حل شود.

خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - هنگامی که صفحه شبکه‌های اجتماعی را باز می‌کنیم، پر است از عکس کودکانی که شاید خود نخواهند یا ندانند اما انتخاب با آنها نبوده و تصمیم را والدینی گرفته‌اند که گاه از روی ناآگاهی از پیامدهای آن، تصویر فرزندان خود را به اشتراک می‌گذارند و میزان لایک و کامنت‌های آن را دنبال می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پانته‌آ بهرام، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون به عنوان سفیر «سرای گوهر» (مرکزی برای زنان و دختران بی‌سرپناه در معرض آسیب اجتماعی‌) انتخاب شد.

خبرگزاری دانا

قاچاق مواد مخدر یکی از چالش‌های جدی سیستان و بلوچستان است که طبق گفته مسئولان امر به افزایش سایر جرایم سنگین دامن می زند و آسیب های اجتماعی زیادی را به همراه دارد.

خبرگزاری دانا

استاندار کردستان بر لغو قانون بومی گزینی در دانشگاه ها تأکید کرد و گفت: به دلیل اجرای این قانون و کمبود ظرفیت های دانشگاهی شاهد ظلمی بزرگ در حق فرزندان نخبه این استان هستیم.

خبرگزاری ایسنا

وزیر کشور با اشاره به جایگاه خطیر شهرداری ها در مدیریت شهرهای کشور، گفت: شهرداری ها باید با حضور فعال در مسائل اقتصادی، اجتماعی، شهری و کمک به تقویت فرآیند خدمات شهری برای شهروندان عزیز کشور به افزایش رضایتمندی عمومی جامعه کمک نمایند.

خبرگزاری ایسنا

رئیس مجمع عالی علوم انسانی اسلامی بیان کرد: از لوازم حکمرانی مطلوب در نظام فکری اسلام، نهادینه سازی نقد است درحالیکه ما معمولا از نقد فقط یک درک فانتزی داریم اما توجه نداریم که یکی از رموز اصلی شکل گیری حکمرانی مطلوب، شکل گیری جریان نقد واقعی و غیر تشریفاتی، و قراردادن آن به عنوان بخش مهمی از دستگاه حکمرانی است.

وب‌گاه الف

مدیر گروه های مسائل و آسیب های اجتماعی در انجمن جامعه شناسی ایران با بیان اینکه در ایران 1400 شب یلدا دچار دگردیسی شده است، خاطر نشان کرد: تمام هدف برگزاری مراسم هایی مانند یلدا در ایران قدیم با هدف ایجاد صمیمیت بیشتر برگزار می شد اما امروزه به دلیل چشم و هم چشمی ها و تغییر الگوی مصرف این پدیده معنی واقعی خود را از دست داده است.